• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

omega seamaster kosher?

Hej,
Behöver lite hjälp med denna,
CAM00797.jpg

Är den korrekt och vad kan den vara värd?
Sliten i bandhornen efter länken dessvärre
CAM00798.jpg

Mvh anders p
 

fredrik

Omega
Osäker på kronan, men annars ser den ok ut.
Tycker det är svårt med double, så skulle nog sätta runt 1500-2000 SEK för den.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Aurum , en fråga om tavlan (där texten som sagt är helt fel, bör se ut som min bifogade bild på en 58 (är jag rätt så säker på, men den ser inte ut ao den nyare fonten heller)).

När du säger att den är för ljus, tänker du på hur den bör ha åldrats eller på vilka tavelvarianter som bör ha funnits 59?
image.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aurum , en fråga om tavlan (där texten som sagt är helt fel, bör se ut som min bifogade bild på en 58 (är jag rätt så säker på, men den ser inte ut ao den nyare fonten heller)).

När du säger att den är för ljus, tänker du på hur den bör ha åldrats eller på vilka tavelvarianter som bör ha funnits 59?

Fin Seamaster, en tidig Seamaster och gärna med svart tavla är något jag kommer köpa när rätt exemplar dyker upp igen.

Syftade endast på att renoverade tavlor alltid är ljusa, så det är ett första tecken på om någon varit på tavlan om den är för ljus. Vad jag vet var alla lackade vid tidpunkten och lacken åldras.
 
Jag kan nog hålla med om att tavlan är ommålad, saknar öven swiss made texten i nederkanten.
Kronan verkar som sagt inte korrekt heller.
Med det i tanke, vad kan den vara värd? 500:-? 1000:-?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det första som slog mig är Seamastertexten, som ser ful ut. Värde sitter väl tyvärr mycket i tavlan och boetten. Men till en som bara vill ha en fungerande Omegaklocka, så kan du nog få runt tusenlappen, men det är bara min vilda gissning.
 
Topp