Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega seamaster länk skruvar

Diskussion i 'Diskussion' startad av Stingmeister, 29 november 2015.

1. Hejsan, köpt en underbar seamaster av årets modell. Tyvärr så är i stort sett alla skruvar på länken ordentligt nötta på skallen. Inte så roligt då man är något av en perfektionist. Lol

Länken är 1515/816. Vet någon vart man kan få tag på skrivar någonstans som inte kostar skjortan? Kollar runt lite och det verkar som man minst får betala runt en hundring paret vilket känns lite blodigt men måste man så måste man. Lol

Tips tas mer än gärna emot! Är fantastiskt nöjd med klockan annars. Är bara de där skruvarna jag inte är så jätteimpad av och undrar lite hur de tänkte på omega.

2. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Skicket på länken har nog inget med Omega att göra utan snarare med föregående ägare. Har man otillräckliga kunskaper och/eller fel verktyg ska man inte justera länken på egen hand. Kolla med ofrei.com, förhoppningsvis finns det där. Kul att du är nöjd med klockan !

Vänligen
    Forumets undersköterska

3. Har säkerligen med föregående ägare att göra men det är en hyfsat dålig konstruktion att ha relativt mjuk metall, smälla i locktite och sedan tro att skruvarna inte blir skadade. Framför allt om man ser till det faktum att gängorna sitter i själva länken också. Hade varit smartare att då göra som t.ex.u-boat mfl att ha gängorna i länkpinnen så om det är så att t.ex skruven inte går att få ur på ena sidan kan man skruva ur den på den andra och trycka igenom den utan att skada länken eller om skruven helt enkelt går av så är det bara dra ut den. Jobbade en massa år inom industrin med aluminium etc och där fick konstruktörerna tänka till så att skulle något ge sig så var det den enkla och billiga delen, inte ett helt filterhus som kostade x antal tusen kronor. Kalla det arbetsskada men halvtaskiga konstruktioner stör mig och det här är en som de kunde ha gjort bättre i mina ögon iaf.

Parabellum gillar detta.
  4. Ps. Ofrei har dem. Ska se om de kanske kan erbjuda någon mängdrabatt. Lol

Gummo gillar detta.
  5. Parabellum

Parabellum Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Upplevt samma sak med likadana skruvar på Planet Ocean cal 8500.. riktigt kasst att de känns så mjuka och snabbt blir "sönderskruvade" :-(

Stingmeister gillar detta.
  6. M.U

M.U Biskop

När det gäller så små skruvar så får man vara försiktig oavsett. Lol

Stingmeister gillar detta.
  7. LS

LS Stadsbo

Från:
    Linköping
    Ska erkänna att några av mina också blev lite skadade när jag skulle justera. Förbaskat små skruvar i aluminium som satt rejält med loctite. :(

Parabellum gillar detta.
  8. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Det är därför det übertechnicshe Sinn kör med insex. Risken att der skiter sig reduceras avsevärt :)

Parabellum gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield