• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Planet Ocean Master Chronometer (43,5)

JayLar

Rolex
2-Faktor
Tack för en jäkligt bra recension. Efter att ha läst den köpte jag den svarta och har haft den drygt en månad nu. Gillar den ruskigt mycket! Väntar på ett gummi från Rob E. Ska bli kul att se hur det funkar.
 

Tärnan

Cartier
F55D4C6E-495A-40AE-8C94-31F5E2CDB414.jpeg
Tack! Skulle vilja ha båda men är nöjd med länken så det får nog vänta ett tag. Gillar dock inte det nya bandet av läder/gummi så kommer nog köpa ett blått gummi från PO 8500 istället. Omega kan dock konsten att ta bra betalt för tillbehören.
Suverän recension @MånsT ! Min säger hej! Letar gummi också, har du satt på ett 8500 band? Passar det då 8500 har 22mm mellan bandhornen och denna nya har 21mm? Finns fler beggade 22mm än 21 i varje fall.
 

MånsT

Rolex
F55D4C6E-495A-40AE-8C94-31F5E2CDB414.jpeg

Suverän recension @MånsT ! Min säger hej! Letar gummi också, har du satt på ett 8500 band? Passar det då 8500 har 22mm mellan bandhornen och denna nya har 21mm? Finns fler beggade 22mm än 21 i varje fall.
Tack ska du ha! Jag sålde faktiskt min PO innan det blev något köp av gummi. Jag vill minnas att det ska gå med det gamla bandet men är inte säker.
 

Tärnan

Cartier
Tack ska du ha! Jag sålde faktiskt min PO innan det blev något köp av gummi. Jag vill minnas att det ska gå med det gamla bandet men är inte säker.
Ok tack! Någon annan som vet om det passar, kanske just inte de facto att det är 1 mm bredare utan mer anslutningen runt boetten? Finns det andra märken på gummi än Omegas egen? Krav att det är curved ends..
 

MånsT

Rolex
Ok tack! Någon annan som vet om det passar, kanske just inte de facto att det är 1 mm bredare utan mer anslutningen runt boetten? Finns det andra märken på gummi än Omegas egen? Krav att det är curved ends..
Ställ frågan i Omega-tråden så kanske du får svar! 1mm bredare band kan man ju trycka in när det gäller läder, kanske att det även går med gummi.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ställ frågan i Omega-tråden så kanske du får svar! 1mm bredare band kan man ju trycka in när det gäller läder, kanske att det även går med gummi.
Lägger mig i här också.

Prövar att trycka på 22 mm läder.
Det går, men det känns inte bra. Lädret sitter tämligen fixerat och jag tycker man ser att det är ihoptryckt.
4A620589-DFF7-47C9-9D8B-0E0BDEA413DC.jpeg

074671C1-F246-4A7B-BD8D-4EC51FAA8199.jpeg

22mm läder

Idag har jag custom läder (21mm) från en guru här på forumet

image.jpg

Ser inte lika tigth ut i mitt tycke.

22 mm Nato går fint, men man märker att det tar emot lite.
DFC75698-A6D1-41E1-9B38-C8107669E7E2.jpeg

785BF5DC-9BBA-4332-8909-A6899756E75E.jpeg

Nedersta är 21-22 mm från Omega.

Gummit har väll en hård bit i änden som gör att det inte går att trycka ihop?
Kan bli problem att få dit.
 
Senast ändrad:

MånsT

Rolex
Lägger mig i här också.

Prövar att trycka på 22 mm läder.
Det går, men det känns inte bra. Lädret sitter tämligen fixerat och jag tycker man ser att det är ihoptryckt.
4A620589-DFF7-47C9-9D8B-0E0BDEA413DC.jpeg

074671C1-F246-4A7B-BD8D-4EC51FAA8199.jpeg

22mm läder

Idag här kag custom läder (21mm) från en guru här på forumet

image.jpg

Ser inte lika tigth ut i mitt tycke.

22 mm Nato går fint, men man märker att det tar emot lite.
DFC75698-A6D1-41E1-9B38-C8107669E7E2.jpeg

785BF5DC-9BBA-4332-8909-A6899756E75E.jpeg

Nedersta är 21-22 mm från Omega.

Gummit har väll en hård bit i änden som gör att det inte går att trycka ihop?
Kan bli problem att få dit.
Har samma erfarenhet som dig vad gäller 1mm större läder på en klocka, det går men känns tajt och som en kompromiss.

Gummit misstänker jag har en styv ändbit som gör det svårt att trycka in det.
 

Molgan

Cartier
Läder på PO ser bara fel ut, Nato är snyggt med den blir så sjukt hög på det. Omega original gummi med viklås är ren magi, ruskigt snyggt och oerhört bekvämt.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor

matt_s

Breitling
Grymt bra recension, lärde mig lite nytt om materialval på visare, minutmarkeringar m.m.

Det är en fantastiskt fin klocka, jag prövade en nyligen då jag var ute efter en ny Omega. Men eftersom jag har en PO 8500 i stål så valde jag istället att gå på en Deep Black, blir lite mer variation i utseende då.
 
Topp