Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Omega Seamaster Pro (2531.80.00) 41mm

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Randel, 27 juli 2014.

1. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Jag har en Omega Seamaster Pro med ref. 2531.80.00 till salu. Klockan är från 1998, och jag köpte den begagnad 2001 (kvitto på detta köp har jag kvar). Den är ganska sparsamt använd eftersom jag sedan dess köpt på mig flera klockor i takt med att mitt intresse för klockor ökat. Det är svårt att ge någon exakt siffra, men under många år har jag inte använt den överhuvudtaget utan den har bara legat i boxen och väntat. Jag har i princip bara använt den som "kontors-klocka" så den är fri ifrån djupa repor eller dings. Naturligtvis finns det harlines/skrap och andra bruks-märken på länk och spänne, men jag tycker att den är i väldigt bra skick jämfört med andra exemplar som jag kikat på. Det finns märken på bezeln som syns tydligt på bilderna, och det jag tycker det är värt att peka ut är det som syns på bezeln mellan klockan 11 och 12. Bezeln är inte märkbart blekt, något som jag noterat på många andra lite äldre exemplar. Jag har också noterat ganska många där den organge-röda färgen på spetsen på sekundvisaren nästan är helt borta, men även detta tycker jag ser väldigt bra ut på mitt exemplar. Lumen är riktigt bra också. Jag glömde att ta bilder på det, men om intresse för detta finns ordnar jag så klart det.

På någon av bilderna ser det ut som några små vita fläckar på urtavlan, men detta är bara reflektioner. Inga märken alls finns på tavlan.

Det finns inga repor alls på glaset, och självklart inga jack eller "chippings".

Den är inte servad sedan jag köpte den. Sedan jag köpte den har den alltid gått 20-25 sekunder back per dygn, och det gör den fortfarande (jag mätte upp detta under de senaste dygnen). Inget jag har bemödat mig att fixa och det har varit samma sak under alla år så det är inget som kommit med tiden, men jag vill vara tydlig med det. Kronan är väldigt lätt att dra upp, ingen tröghet eller annat. Under åren har jag bytt ett antal länk-stift som varit lösa, och jag har även bytt fjädern i spännet. Allt detta är gjort av Huke i Malmö. Senaste jag var där (och fixade fjädern i spännet), som var för ca. två år sedan, pratade jag lite med Mr. Huke, vad han nu heter, om klockan och hans åsikt var att den var i väldigt bra skick för sin ålder.

När jag köpte den hade jag väldigt dålig koll på klockor, och noterade inte då att certet inte är daterat eller stämplat. Det torde därmed röra sig om någon form av Grey Market-klocka.

Min handled är ca. 18,5cm i omkrets och klockan sitter inte jätte-tight utan där är lite spel. Där är totalt 10 hela länkbitar monterade, och det medföljer en hel länkbit och två halva (syns på en av bilderna, liggandes i en påse).

Detta är min första försäljning här på KS, så jag har inga referenser härifrån. Hugade spekulanter kan få tillgång till mina användare på t.ex. Ebay och Tradera för att kolla mina betyg där, och kan få mina personuppgifter för att se att jag finns i verkligheten. Affär görs med största fördel upp F2F i Malmö-regionen, men jag kan tänka mig att skicka klockan om det skulle behövas. Jag kommer att lämna några dagars öppet köp för att köparen ska känna sig 100% trygg med affären. Fler bilder kan naturligtvis ordnas så bara dra ett PM i så fall.

Pris: 10.000:-

Byten: Det absolut bästa för mig vore byte mot en Longines Legend Diver, det skulle jag föredra framför kontanter. Eventuellt kan en Rolex 116234 DJ funka som byte, där jag naturligtvis lägger en massa pengar mellan.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till den köpare jag själv väljer ut. Det innebär att jag själv väljer köpare om flera köpare erbjuder samma köpeskilling.
    /Randel

DSC_5688.jpg DSC_5695.jpg DSC_5696.jpg DSC_5697.jpg DSC_5687.jpg DSC_5689.jpg DSC_5690.jpg DSC_5691.jpg DSC_5692.jpg DSC_5693.jpg DSC_5694.jpg DSC_5688.jpg DSC_5695.jpg DSC_5696.jpg DSC_5697.jpg DSC_5687.jpg DSC_5689.jpg DSC_5690.jpg DSC_5691.jpg DSC_5692.jpg DSC_5693.jpg DSC_5694.jpg DSC_5688.jpg DSC_5695.jpg DSC_5696.jpg DSC_5697.jpg DSC_5687.jpg DSC_5689.jpg DSC_5690.jpg DSC_5691.jpg DSC_5692.jpg DSC_5693.jpg DSC_5694.jpg

Camo00, Andado, snoozarn och 1 annan gillar detta.
  2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

10000 kr är max vad du får ta ut eftersom du angivit det som pris. Budgivning är ej tillåtet! Vill du ha ett auktionsförfarande så vänd dig till Tradera.

Spence

Admin

LongCon och Asplund gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps