• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster Professional 200m värde?

mosse

Omega
Hejsan Klocksnack!
Detta blir mitt första inlägg, har läst på forumet under en längre tid och lärt mig massor men inte förens nu haft några frågor värda att göra en tråd över. Det är så att min kompis köpte en "vintage" Omega Seamaster Pro idag av en kompis farsa till ett så kallat förmånligt pris. Han gav 4500 för klockan och jag undrar vad ni skulle värdera den till utifrån utseendet? Inget mer än klockan medföljde vad jag vet, fast han är säker på att den är äkta. Vad heter modellen föresten? (vilket år såg seamaster pro ut så?) klockan är en quartz.

a5ypVYT.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag håller med förgående talare. Jag tycker dock att kvartsvarianten i det skicket borde ligga på kanske 3-4000 kr om det är den stora varianten. En tusenlapp mindre för midsize (36mm?) modellen. För automatversionerna får man nog lägga på ca 2000 kr.

Gått på auktion, några för ett par sedan, men jag tror inte de stigit så mycket;
http://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=223289&fritext=omega seamaster&f_Typ=&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=100&kontor=&sortering=&listposition=129

http://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=182737&fritext=omega seamaster&f_Typ=&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=100&kontor=&sortering=&listposition=178

http://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=110176&fritext=omega seamaster&f_Typ=&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=200&kontor=&sortering=&listposition=267
 

mosse

Omega
Ok, tack för svar!! Tror dock jag struntar i att berätta detta för min kompis då han är riktigt nöjd med sitt köp. Han får bli upplyst den hårda vägen om han säljer den någon gång i framtiden... ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

trumpetera

Panerai
Välkommen hit!

Jag har en dylik, men med automatverk som jag gillar skarpt! För mig representerar dom en tid i Omegas historia när allt ställdes på sin spets-dom var mycket nära konken pga. den sk. quartzrevolutionen. Och ändå tillverkade dom fina grejjor!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Ok, tack för svar!! Tror dock jag struntar i att berätta detta för min kompis då han är riktigt nöjd med sitt köp. Han får bli upplyst den hårda vägen om han säljer den någon gång i framtiden... ;)


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Han ska absolut inte deppa för det, kanonfina semivintage dykare som kommer få höga prislappar.
Lite missvisande värdering kan jag tycka med de vrak som rozzy hänvisade till.
Jag letar nu efter en fin automat, gärna komplett. Skulle bli mycket överraskad om jag fick tag i en under 10K.
/j
 

mosse

Omega
Fyfan vad snygga era automatare är boys!! Vad gav ni för dem och hur svåra är de att få tag i fint skick i dagsläget? :D


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp