Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster Professional 200m värde?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mosse, 28 november 2013.

1. mosse
    Trådstartare

mosse Bonde

Från:
    Lund
    Hejsan Klocksnack!
    Detta blir mitt första inlägg, har läst på forumet under en längre tid och lärt mig massor men inte förens nu haft några frågor värda att göra en tråd över. Det är så att min kompis köpte en "vintage" Omega Seamaster Pro idag av en kompis farsa till ett så kallat förmånligt pris. Han gav 4500 för klockan och jag undrar vad ni skulle värdera den till utifrån utseendet? Inget mer än klockan medföljde vad jag vet, fast han är säker på att den är äkta. Vad heter modellen föresten? (vilket år såg seamaster pro ut så?) klockan är en quartz.

seikoswede och Jonaz gillar detta.
  2. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Icaras, Seikoman87, mosse och 2 andra gillar detta.
  3. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag håller med förgående talare. Jag tycker dock att kvartsvarianten i det skicket borde ligga på kanske 3-4000 kr om det är den stora varianten. En tusenlapp mindre för midsize (36mm?) modellen. För automatversionerna får man nog lägga på ca 2000 kr.

Gått på auktion, några för ett par sedan, men jag tror inte de stigit så mycket;
    http://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=223289&fritext=omega seamaster&f_Typ=&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=100&kontor=&sortering=&listposition=129

http://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=182737&fritext=omega seamaster&f_Typ=&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=100&kontor=&sortering=&listposition=178

http://www.pantbanken.se/auktioner/visa-avslutad-auktionsvara/?f_id=110176&fritext=omega seamaster&f_Typ=&pris_min=&pris_max=&length=100&offset=200&kontor=&sortering=&listposition=267

4. mosse
    Trådstartare

mosse Bonde

Från:
    Lund
    Ok, tack för svar!! Tror dock jag struntar i att berätta detta för min kompis då han är riktigt nöjd med sitt köp. Han får bli upplyst den hårda vägen om han säljer den någon gång i framtiden... ;)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Donkii gillar detta.
  5. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Välkommen hit!

Jag har en dylik, men med automatverk som jag gillar skarpt! För mig representerar dom en tid i Omegas historia när allt ställdes på sin spets-dom var mycket nära konken pga. den sk. quartzrevolutionen. Och ändå tillverkade dom fina grejjor!

mosse, Jensab och jabla gillar detta.
  6. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Han ska absolut inte deppa för det, kanonfina semivintage dykare som kommer få höga prislappar.
    Lite missvisande värdering kan jag tycka med de vrak som rozzy hänvisade till.
    Jag letar nu efter en fin automat, gärna komplett. Skulle bli mycket överraskad om jag fick tag i en under 10K.
    /j

trumpetera gillar detta.
  7. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Här är min!

Jensab gillar detta.
  8. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    När jag var liten pallervante så var det denna klockan som jag ville ha när jag blev stor, en Omega och en King Tiger bensinRCbil från hobbex katalogen så var livet fullbordat

Icaras och theargonaut gillar detta.
  9. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Livet kan ej fullbordas utan en rambokniv.

10. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    haha förlåt, glömde bort rambokniven, även den från hobbexkatalogen :)

LongCon gillar detta.
  11. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Och här kommer en automatare till!

Jensab, trumpetera och Bojke gillar detta.
  12. Kakob

Kakob Stadsbo

Cool, min farsa har en likadan från -93 :)

13. mosse
    Trådstartare

mosse Bonde

Från:
    Lund
    Fyfan vad snygga era automatare är boys!! Vad gav ni för dem och hur svåra är de att få tag i fint skick i dagsläget? :D

Skickas från min iPhone via Tapatalk

14. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Just automatarna kan vara litet luriga att hitta, mest för att produktionen av dessa var en bråkdel av quartz-versionens.

Mårtenssons ur Brookfield