• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega seamaster urverk

Hittade dena omegan idag hos min mormor vad är det är för något urverk? Och ålder? Ser lite speciellt ut tycker jag.
Det är en seamaster
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser ut som en av dem där trevliga tidiga Seamasters med tjocka bandhorn och hammar-automatrverk. Tavlan ser också fin ut och det ser ut som det sitter rätt krona på också.

Ping Aurum är bra på dem här.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hittade dena omegan idag hos min mormor vad är det är för något urverk? Och ålder? Ser lite speciellt ut tycker jag.
Det är en seamaster
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Grattis till ett superexemplar! Jag glömmer alltid bort referensnummer men detta är en tidig 50-talare med hammarautomat. Ref nummer ser du på insidan av boettlocket och åldern bestäms av numret på verket. Din klocka, får jag hoppas, är det eftertraktade större jumbon i 36 mm. Tavlan ser fin ut så en bra dag har du 4,5- 5' i värde där. Dock tycker jag den skall behållas, kanske servas men framförallt användas! Framtiden ser ljus ut för denna modell och jag spår en fin prisutveckling framöver.
 
Topp