Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega seamaster urverk

Diskussion i 'Vintage' startad av Jonas eriksson, 22 april 2015.

1. Jonas eriksson
    Trådstartare

Jonas eriksson Bonde

Hittade dena omegan idag hos min mormor vad är det är för något urverk? Och ålder? Ser lite speciellt ut tycker jag.
    Det är en seamaster image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Ariste, tictac62 och eriksson850 gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Ser ut som en av dem där trevliga tidiga Seamasters med tjocka bandhorn och hammar-automatrverk. Tavlan ser också fin ut och det ser ut som det sitter rätt krona på också.

Ping Aurum är bra på dem här.

Icaras och Aurum gillar detta.
  3. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Ja, det ser ut som Omegas Hammar automotverk från tidigt 1950 tal.

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Grattis till ett superexemplar! Jag glömmer alltid bort referensnummer men detta är en tidig 50-talare med hammarautomat. Ref nummer ser du på insidan av boettlocket och åldern bestäms av numret på verket. Din klocka, får jag hoppas, är det eftertraktade större jumbon i 36 mm. Tavlan ser fin ut så en bra dag har du 4,5- 5' i värde där. Dock tycker jag den skall behållas, kanske servas men framförallt användas! Framtiden ser ljus ut för denna modell och jag spår en fin prisutveckling framöver.

Icaras, Ariste, tictac62 och 2 andra gillar detta.