Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster - vilket årtal?

Diskussion i 'Vintage' startad av raw_tuna, 9 november 2015.

1. raw_tuna
    Trådstartare

raw_tuna Torpare

Från:
    Stockholm
    Hej,
    Har precis ropat hem en Omega Seamaster på auktion som jag ännu inte fått hem. Tänkte lämna in den på service när den kommer och har försökt hitta mer information om just denna modell (årtal, urverk etc) men kan inte hitta någon som ser exakt likadan ut som denna när jag har sökt på nätet. Ni som är erkänt duktiga på klockor kanske kan stilla min nyfikenhet innan jag fått hem klockan och kan öppna den och se.
    /Andreas
    Omega Seamaster.jpg Omega Seamaster back.jpg Omega Seamaster side.jpg

Senast ändrad: 9 november 2015
    trumpetera gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Enklast att ta reda på vilket urverk som sitter i är att öppna bakboetten, då kan du även passa på att läsa av ref numret på insidan av boettlocket och göra en sökning i omegas databas. Där får du då reda på tillverkningsår och lite annat smått och gott. :)
    @Aurum är bra på seamasters och kanske kan säga något mer om klockan?

Icaras och Aurum gillar detta.
  3. raw_tuna
    Trådstartare

raw_tuna Torpare

Från:
    Stockholm
    Tack för svar! Så om jag öppnar bakboetten själv eller låter urmakaren som skall serva klockan göra det så är det referensnummer samt serienummer på verket som jag skall ta reda på för att kunna plocka lite mer intressant info om klockan?

Aurum och eriksson850 gillar detta.
  4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Absolut, ta bilder på verket och insidan av boettlocket så ska vi nog kunna hjälpa :)

raw_tuna gillar detta.
  5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Bör väl vara en 60-talare? Tyvärr dålig koll på dessa. Fin svart tavla däremot! Om det inte är en spricka i glaset och urmakaren inte har rätt Omegaglas hade jag polerat upp det som sitter på.

Icaras och raw_tuna gillar detta.
  6. raw_tuna
    Trådstartare

raw_tuna Torpare

Från:
    Stockholm
    Tack för svar! Tyvärr är det en spricka i glaset så det måste bytas. Detta blir min första vintage och jag har tänkt att ha den som en vardagsklocka på jobbet. Nästa dröm är Seamaster 300, sjukt snygg klocka!