• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega seamaster

Tintin

Breitling
Hej!

Jag köpte en omega seamaster på Tradera i all hast och nu är jag osäker på om klockan är äkta. Jag försökte fråga säljaren lite om klockan men fick bara ett kollinr. (?) och ett ref. Nr. Jag är tacksam för all information som kan ges :)
image.jpg
image.jpg
 

Tintin

Breitling
Tack för era svar! Nu känner jag mig mer lugn! Jag tänkte ge klockan till min blivande make i morgongåva men armbandet känns lite för litet, passar nog i det yttersta hålet men hur snyggt är det??! Vad ska jag tänka på när jag köper ett nytt armband? Jag tror det är snyggt med ett lite kraftigare men inte för klumpigt med tanke på klockans storlek. Nu är det ett hirsch Diamond calf, 18 cm. Klockan passar på min taniga handled perfekt... Kanske får låna klockan nån gång ;)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Tack för era svar! Nu känner jag mig mer lugn! Jag tänkte ge klockan till min blivande make i morgongåva men armbandet känns lite för litet, passar nog i det yttersta hålet men hur snyggt är det??! Vad ska jag tänka på när jag köper ett nytt armband? Jag tror det är snyggt med ett lite kraftigare men inte för klumpigt med tanke på klockans storlek. Nu är det ett hirsch Diamond calf, 18 cm. Klockan passar på min taniga handled perfekt... Kanske får låna klockan nån gång ;)


Ett tunnare armband likt det som sitter på passar bäst till den boetten. För övrigt välj med hjärtat... :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Snygg!
Går du till en vettig uraffär så hjälper dom till att välja ett
Korrekt armband passande till klockan.
/j
 

Kurzk

Breitling
Lite som svar på föregående post här så sticker jag till ett tips att följa säljaren "Waingro" på Tradera, som även har klocksamlaren.se. En mycket trevlig och kunnig man som ni kan lita på. Köpte själv en Omega Speedmaster Reduced i fantastiskt skick av honom.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Waingro

Breitling
Nämen tjenare Elgstrand! :)

Kul att klockan tickar på! Lägg gärna till mig som vän. Är ny på forumet och det hade varit kul att komma igång direkt!

- Waingro
 
Topp