• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster

pesa

Breitling
Jag har som mitt första vintageur köpt en Omega Seamaster De Ville mekanisk med automatisk uppdragning. Ser ut att vara guld på stål. Boetten är graverad 1979 så uret från 1979 eller tidigare. Min fråga är om man kan köpa och låta sätta fast seamasterboetten som jag tycker är jättesnyg eller om slät boett derfakto varit original på detta ur ? Kan jag hitta mera specifik datering av uret och oritinalspecifikationerna utan att öppna det ? MVH pesa
 

F-L-P

Panerai
Jag har som mitt första vintageur köpt en Omega Seamaster De Ville mekanisk med automatisk uppdragning. Ser ut att vara guld på stål. Boetten är graverad 1979 så uret från 1979 eller tidigare. Min fråga är om man kan köpa och låta sätta fast seamasterboetten som jag tycker är jättesnyg eller om slät boett derfakto varit original på detta ur ? Kan jag hitta mera specifik datering av uret och oritinalspecifikationerna utan att öppna det ? MVH pesa


Visst menar du baksidan? Boett är namn för "hela metalldelen" och att byta den vore udda...

om du öppnar den kommer du se serienummer och ref och då kunna på tag i originalutseende. grabbarna i "vintage" forumet är bra på detta men ett tips, första kommentaren om du lägger upp samma text där kommer att vara "Ge oss bilder!"
 

pesa

Breitling
Tack för det. Fixar ett foto så får vi se vad vintagegrabbarna kan säga utan att jag behöver öppna uret !

MVH pesa
 
Topp