Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Seamaster

Diskussion i 'Diskussion' startad av pesa, 28 oktober 2014.

1. pesa
    Trådstartare

pesa Torpare

Jag har som mitt första vintageur köpt en Omega Seamaster De Ville mekanisk med automatisk uppdragning. Ser ut att vara guld på stål. Boetten är graverad 1979 så uret från 1979 eller tidigare. Min fråga är om man kan köpa och låta sätta fast seamasterboetten som jag tycker är jättesnyg eller om slät boett derfakto varit original på detta ur ? Kan jag hitta mera specifik datering av uret och oritinalspecifikationerna utan att öppna det ? MVH pesa

2. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Visst menar du baksidan? Boett är namn för "hela metalldelen" och att byta den vore udda...

om du öppnar den kommer du se serienummer och ref och då kunna på tag i originalutseende. grabbarna i "vintage" forumet är bra på detta men ett tips, första kommentaren om du lägger upp samma text där kommer att vara "Ge oss bilder!"

Icaras gillar detta.
  3. pesa
    Trådstartare

pesa Torpare

Tack för det. Fixar ett foto så får vi se vad vintagegrabbarna kan säga utan att jag behöver öppna uret !

MVH pesa

4. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Är sitter den inte allt för hårt räcker en tejpboll (klistret utåt) i många fall. så behöver inte vara någon stor grej att göra det.

Mårtenssons ur Brookfield