• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Seamaster?

d96angl

Cartier
Kan man från dessa bilder bedöma om detta ur är äkta?
Bandet är oäkta vilket säljaren säger.
En pantbank har för säljare sagt att klockan är äkta.
Så hur låter forumets dom utifrån bilderna?

IMG_0376.JPG
IMG_0377.JPG
IMG_0378.JPG
IMG_0379.JPG
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Kan man från dessa bilder bedöma om detta ur är äkta?
Bandet är oäkta vilket säljaren säger.
En pantbank har för säljare sagt att klockan är äkta.
Så hur låter forumets dom utifrån bilderna?

IMG_0376.JPG
IMG_0377.JPG
IMG_0378.JPG
IMG_0379.JPG
Som de andra sagt, den är garanterat äkta det man ser utifrån i alla fall. Kronan kan väl ifrågasättas men det betyder inte att klockan är oäkta. Allt stämmer annars.
Rena förfalsknignar på de klockorna är nog väldigt ovanliga, om de finns. Däremot förekommer ihopplockade med omaka grejer. Detta är inte en sån.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Som de andra sagt, den är garanterat äkta det man ser utifrån i alla fall. Kronan kan väl ifrågasättas men det betyder inte att klockan är oäkta. Allt stämmer annars.
Precis, att varenda del är original Omega är svårt/omöjligt att fastslå. Klockan är i grunden äkta iaf och det finns ingen marknad för att förfalska dessa. Än iaf.
 

d96angl

Cartier
Tack.
Är ett t pris på ca 1500kr utan servicehistorik osv rimligt?
Enligt säljaren går klockan.
Väntar på svar om den håller tiden eller ej.
 
  • Like
Reactions: Ako

alexndr

Rolex
2-Faktor
Vill du, kan du testa att tvätta tavlan :nailbiting: . Jag har hjälpt till att göra en tvätt tidigare med samma patinering och det blev väldigt bra.
 

Martin Lovasz

Audemars
Ser nu att han faktiskt nämnt att kronan ej är orginal.
Blir förbluffad över hur spoton ni är på detta forum.
Hatten av för er kunskap.
Efter tre Omega service jobb under våren har jag slut på Omega kronor men de finns att få tag i för mellan 200-300kr styck.

Vill du, kan du testa att tvätta tavlan :nailbiting: . Jag har hjälpt till att göra en tvätt tidigare med samma patinering och det blev väldigt bra.
Farligt! och tycker den ser fin ut själv. :)
 

d96angl

Cartier
Han påstår att det är en damklocka. Det kan väl inte stämma?
När jag mäter en enkrona som är ca 20mm i diameter och sedan mäter referens på bilderna så får jag det till att klockan borde vara ca 36mm i diameter.
 

Martin Lovasz

Audemars
Ser inte ut som en damklocka men låt honom mäta den så du är säker på vad du får, han kan ju ha lagt upp fel bild...
 

d96angl

Cartier
Bör man öppna klockan innan köp?
Var gör jag detta enklast i Göteborg.
Är sedan tidigare kund hos Bergströms.
Något det skulle kunna göra?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Bör man öppna klockan innan köp?
Var gör jag detta enklast i Göteborg.
Är sedan tidigare kund hos Bergströms.
Något det skulle kunna göra?

Förvänta dig inget av Bergströms, svaret blir säkert " den måste vi skicka iväg för kontroll"
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Han påstår att det är en damklocka. Det kan väl inte stämma?
När jag mäter en enkrona som är ca 20mm i diameter och sedan mäter referens på bilderna så får jag det till att klockan borde vara ca 36mm i diameter.
Hur du lyckades få fram att klockan på bilden är 36mm, genom att mäta en enkrona är bra.
Säker på ditt resultat ? :)
 
Topp