Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega service

Diskussion i 'Diskussion' startad av jlen, 21 augusti 2014.

1. jlen
    Trådstartare

jlen Torpare

Hej

Tänkte höra om någon vet vad en service ungefär kan kosta på en Omega PO ifrån 2011. Den har legat oanvänd i ca ett år.

Mvh

Jlen

2. egbert

egbert Friends of KS

Hej. Och välkommen.
    Kan inte svara exakt på din fråga. Men som ett ett exempel, om du ska gå till AD, finns på nymansur.com, under Service, en prislista.

3. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Tre år gammal.. Går den knackigt? Känns onödigt att dit och peta.

vikgul gillar detta.
  4. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Har du inte garanti på den?

5. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Po 8500 har fem års garanti om jag inte missminner mig? Skulle dock vänta med service om den bara är tre år gammal och tickar på bra.

6. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du gjorde en tråd igår och fick svar att den bör fungera och således inte behöver service, om den inte strular dvs. Vad är problemet? Gick den igång efter att du antingen började använda den eller skruvade du upp den manuellt? Har du ens försökt?

7. Zose

Zose Bonde

Från:
    Gööötebööörg
    En 3 år gammal Omega behöver väl inte servas.

Icaras gillar detta.
  8. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Hej. Tänk logiskt.
    8500 verk har 4 års garanti.
    Har klockans gångavvikelse avvikit från cosc?

Går den +10sec per dag kan man börja fundera på service men det tvekar jag på att den gör.

9. Omega70

Omega70 Torpare

Skruva upp den manuellt (30-40 varv). Använd klockan. Om en vecka eller så och den drar sig mycket eller oregelbundet, kan det vara läge för servicetankar. Mycket plustid kan också vara magnetisering, vilket är lätt fixat.

10. audotcom

audotcom Friends of KS

Från:
    Södertälje
    Fick höra på Erikssons urhandel i Stockholm att en mindre service till min PO XL från 2009 med 2500 skulle gå på mellan 3-4000kr. Dock i mitt fall så var det en större service som behövdes så det landar på 6600kr och 12v väntan..:banghead:

11. jlen
    Trådstartare

jlen Torpare

Ok vet ni om det är 3års garanti på OP 2500 köpt 2011?

12. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Det borde det vara, om inte annat har man reklamationsrätt i tre år enligt konsumentköplagen.

Mårtenssons ur Brookfield