• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega skinn/struts/läder eller vad det nu kan vara för band.

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min fråga är, har alla originalband ett ref nr inskrivet ngn stans på själva bandet?
Precis som stållänkarna har?

Eller finns det band som inte har ref som är original? Svårt att urskilja äkta och oäkta band på bild, samma gällande spännet på banden. Dom har ju inget ref nr ingraverat.

Hmmmm

;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: Omega skinn/struts/läder eller vad det nu kan vara för b

MacRulez4ever skrev:
Min fråga är, har alla originalband ett ref nr inskrivet ngn stans på själva bandet?
Precis som stållänkarna har?

Eller finns det band som inte har ref som är original? Svårt att urskilja äkta och oäkta band på bild, samma gällande spännet på banden. Dom har ju inget ref nr ingraverat.

Hmmmm

;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk

Jag kan bara svara för mina senaste inköp. Där har det stått ref nr på både bandet och viklåset.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Re: Omega skinn/struts/läder eller vad det nu kan vara för b

Det kan vara lurigt, har både ock. Men man vill ju knappast åka på kopior!



Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Omega skinn/struts/läder eller vad det nu kan vara f

Nä, de små spännena till läderband som florerar flitigt överallt känns jäkligt luriga. Åtminstone har jag ingen lust att ge >500:- för dem när det så lätt kan va fake...
 
Topp