• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SM 120 på länk?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fick med en länk när jag köpte min Omega SM120, som är i behov av TLC (claspen stänger inte ordentligt och pin saknas). Har tänkt att få tummen ur och skicka den på service hos Rob men inte kommit så långt än

Vad säger kuddrummet om looken på den när länken är på? Mår den bäst på läder eller snöre i stället?

Länk:
C1900214-CEDE-4DA5-AD36-88292FB0A270_zpsoxxzj8mp.jpg


563BA824-42E3-41DD-830A-55EE94F4E028_zps2vvutknz.jpg



Läder:
null_zps1f5c8890.jpg


null_zps7e98bd90.jpg


Perlon:
null_zps0c28857f.jpg


null_zps1e682c2d.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Svart perlon var bra men varför inte ett Nato för lite mer dykarfeeling?

Personligen gick jag inte igång på länken men ett wristshot kan förändra allt :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vristsskott är knepigt eftersom länken är i två bitar (den sitter ej ihop vid claspen eftersom jag saknar en pin...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vad gälle nato så tror jag ett 18mm bör införskaffas - luggvidden är 19mm på denna model tror jag
 

_jonte

Patek
Härlig klocka det där! Just den där länken tycker jag inte passar till klockan. Vad är det för årtal på klockan?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
älskar klockan men hatar (förlåt) alla band du hitintills prövat. hmm försök hitta ett läder med mer struktur som inte är så slätstruket!!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
fan va svår den är...kanske svinskinn skulle vara fint? men det är ju en dykare. hmm. pröva tropic som någon innan nämnt!
 
Topp