• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SM 200 - Klart Skepp!

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Hämtade just upp min gamla SM 200 från Rob. Provtryckt till 200M samt en länkrenovering kommer garantera att det håller för bad o.dyl.

Fick mig en trevlig pratstund med urmakare J som tagit hand om min klocka. Min är av senare snitt...en 93/4:a modellen gjordes mellan 88-95. De tidigare modellerna hade ett simplare lås, Mercedes visare och ett tvådelat boettlock som aldrig slöt tätt.....

Har hittat en riktigt fin review av modellen om det kan vara av intresse. Imponerad av den tid någon/några har lagt ner för att säkerställa fakta för eftervärlden.......


REVIEM TIME

http://forums.watchuseek.com/f45/fa...ega-seamaster-200-pre-bond-series-316149.html

IMG_1786.JPG
IMG_1787.JPG
 

Bilagor

  • IMG_1789.JPG
    IMG_1789.JPG
    167.3 KB · Visningar: 148

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Coolt Davvan, varför passade du inte på och serva den lilla rackarn;). Följer den med till Ludvika till helgen :cool: .
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Serva....den går ju på batteri :)
Inget som behövdes.....bara nya packningar!!

Japp....den ska med till Fjälls....



Haha...bara larvar mig, hade service tråden i färskt minne :D , okey Fjälls = Ludvika?! Är du fortfarande på ifall det blir någon Gtg av stapeln. Har inte hört något från dom andra.
 

trumpetera

Panerai
[quote="Davvan, post: 491259, member: De tidigare modellerna hade ett simplare lås, Mercedes visare och ett tvådelat boettlock som aldrig slöt tätt.....
[/quote]

Jag har en tidig-tät som en mussla!
 
Topp