• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega SM300 -66

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
En stenhård Omega SM300 i orginalskick tillverkad 1966 och uttagen 1967. Har du polisonger eller skägg så är detta klockan för dig.

Omegas certifikat till klockan följer med.

Den är servad hos Werner på ABC nyligen för 5000 kr, kvitto och en påse delar följer med.Två års garanti på jobbet innebär problemfritt ägande.

Den har en härlig patina och i mkt bra bruksskick. Finns repor och skavanker men det hör till när klockan börjar närma sig 50 år. Pris 20000 inkl orginal Omega 1039 länk + svart tropic och lädernatot. 16000 med endast tropic och lädernatot. Byten kan vara intressanta, ex Rolex, Omega eller motsvarande i samma härad.

kmj7jnd.jpg


wbXLueg.jpg


cMsGq5b.jpg


O1nWkmv.jpg


6HfR0MT.jpg


ItjVQt0.jpg


bSUKkb1.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Klockan är enligt serienr tillverkat 66 och köpt om jag förstått det rätt av en svensk dykare 67 i Mexico. Har ingen aning vad som är mest rätt, serienummer eller Omegas info. Enligt alla listor så börjar -67 med 25milj, och min har serienr 24 milj.

Köparen använde klockan fram till någon gång till 80-talet därefter blivit liggande. Enligt Hejo som jag köpte klockan av så kan tavlan vara bytt i början av 80-talet men oavsett ifall detta är gjort eller ej så sitter det en korrekt tavla med rätt typ av tritium.
 

plattfot

Rolex
Fast arkivutdraget säger ju klart 67, vilket anser du trovärdigast?

Det stämmer säkert att klockan är monterad -67 men att baklocket tillverkat (och en rad andra komponenter) -66.
Omega har ju relativt bra koll på arkiven och kan härleda monteringen till ett specifikt datum. Hade detta saknats hade man varit hänvisad till dateringen i baklocket eller serienummer som med många andra märken.
66a eller 67a? Jag ha samma scenario med min speedy.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Står tyvärr inget i boettlocket som kan ge någon klarhet utan det är säkert som du säger att delarna gjordes i batchar och vid montering tog man det man behövde. Så det kan säkert sitta både 66 och 67 delar i klockorna.

HonFCxJ.jpg
 
Topp