• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SMP 2531.80

D

delegeferenda

Guest
Hej

Har blivit erbjuden att köpa en Omega SMP 2531.80 som stämmer överens med det jag söker. Den är automatisk och är i närmast nyskick för att vara från år 2002. Alla tillbehör som box o.s.v. ingår och är också i fint skick. Säljaren önskar 15 500 kr för klockan. Efter lite efterforskningar och om man endast går på att hitta en billigare 2531.80 så finns det så klart.

Vad tycker ni, är det för dyrt eller helt acceptabelt?
 
D

delegeferenda

Guest
Nu har du lagt upp 3 trådar om samma klocka som erbjuds från olika handlare.
Fortsätt att fylla på frågor i en av trådarna så får du säkert bättre hjälp.

Jo sorry för spammandet. :(

Trodde dom låg på 10-12 i bra skick.

Det är vad jag får höra och vad alla verkar gilla att säga, ändå har jag inte sett en enda som är i ett gott skick, är automatisk, som är från det här seklet och som har alla tillbehör. Du får gärna visa mig ha fel.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Har handlat där ifrån och ångrat mig, inga som helst problem att skicka tilllbaka om man inte är nöjd
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
15000 låter lite dyrt tycker jag..Jag sålde min 2531.80 för några månader sedan för 13500:- en 05:a i fint skick!
Leta utomlands så finner du bättre priser! PM om du vill ha någon att bolla med!
/Stefan
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
:facepalm:
Hörru, du kan ju inte starta en ny tråd varje gång du har en fråga när du kan ställa den i befintlig tråd.
Sluta hänga upp dig på priset, hitta en du gillar och hosta upp degen.

Vad hände egentligen med att du skulle ha en midsize?

Ta två djupa andetag och avvakta med köpet, för i denna takt kommer du kolla på guld Rolex lagom till nyår!
 
D

delegeferenda

Guest
:facepalm:
Hörru, du kan ju inte starta en ny tråd varje gång du har en fråga när du kan ställa den i befintlig tråd.
Sluta hänga upp dig på priset, hitta en du gillar och hosta upp degen.

Vad hände egentligen med att du skulle ha en midsize?

Ta två djupa andetag och avvakta med köpet, för i denna takt kommer du kolla på guld Rolex lagom till nyår!

Hehe

Ja jag vet det har blivit lite mycket spam, sorry :dead:

Jag har redan tittat på guldguld Rolex Datejust, men den har jag inte råd med, fast i framtiden :) Just nu är jag sugen på att skaffa min SMP.

Jag var och provade SMP i en butik och det var som alla här har sagt att midsize inte blir riktigt klokt på en kille.
 

Omega70

Cartier
2-Faktor
Hehe

Ja jag vet det har blivit lite mycket spam, sorry :dead:

Jag har redan tittat på guldguld Rolex Datejust, men den har jag inte råd med, fast i framtiden :) Just nu är jag sugen på att skaffa min SMP.

Jag var och provade SMP i en butik och det var som alla här har sagt att midsize inte blir riktigt klokt på en kille.

Denna ser ok ut med serienummer som indikerar några år in på 2000
http://www.chrono24.se/omega/seamas...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
 

Haakan

Breitling
Som andra sagt. Lite styvt för en 2531. De dyker upp även i Sverige till vettiga priser med jämna mellanrum men då får man vara lite vaken.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jo sorry för spammandet. :(



Det är vad jag får höra och vad alla verkar gilla att säga, ändå har jag inte sett en enda som är i ett gott skick, är automatisk, som är från det här seklet och som har alla tillbehör. Du får gärna visa mig ha fel.

Möjligt att det inte finns någon just nu för 10.000 kr. Men priserna brukar ligga där har jag sett tidigare. T ex denna med skönt patinerade index :)

 

Heloisa

Breitling
Sablar det där är ju min Meters First, vad gör den där.....:) Tack för publiceringen
Criss Cross, bilden togs väl vid vår alternativa klockbaluns , den gick inte av för hackor.....:)
 
D

delegeferenda

Guest
Denna för 15k är ju mycket nyare och har ju dessutom Co-axial verket (2500?) och dessutom får man väl garanti från Uret V? :woot:
Fast samtidigt, för 15k hade jag hellre valt att leta en Planet Ocean... Fast det är ju fråga om smak och tycke!

Jo men inte så roligt att inte få någon box eller något alls i samband med sin första klocka :(

Sedan ser det ut som att Omega loggan håller på att bli missfärgad där vid OM...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jo men inte så roligt att inte få någon box eller något alls i samband med sin första klocka :(

Sedan ser det ut som att Omega loggan håller på att bli missfärgad där vid OM...
Nä, det är nog bara en reflektion som syns. Loggan är väl i vitguld och skall inte få någon oxidation/missfärgning. Mejla eller ring och fråga och skicket! Box och sådant är väl mest intressant tycker jag om man vill senare kränga den vidare. Tar mest plats IMO.
 
Topp