• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SMP 300 Mid Limiterad Olympic Vancouver 2010?

D

delegeferenda

Guest
http://www.kaplans.se/sv/butiken/vara/976226

Klockan är reserverad i mitt namn och jag ska åka och kika på den alldeles strax. Vad tycker ni om den? Såhär har jag resonerat och speglar delvis mina önskemål:

Det är min första klocka och man blir då rätt kräsen har jag märkt,
klockan är så gott som ny då tidigare ägare varit en samlare som sålt flera oanvända klockor på Kaplans,
den är automatisk och innehåller modernt urverk,
den är midsize vilket passar mina smala handleder,
dock är den tjock vilket ogillas (12mm),
bortsett från den bedrövliga sekundvisare och den fula baksidan som inte ser ut som den klassiska Seamaster logotypen så är den riktigt snygg!

Det jag eventuellt själv kommer göra rätt omgående är att lämna in och byta ut sekundvisare och eventuellt även vridringen till en i stål. Detta räknar jag med max kommer kostar 1 500 - 2 000 kr hos urmakare.

Då har jag en i stort sett helt sprillans ny Omega som enligt mig är jävligt snygg. Jag ogillar något den mörka urtavlan och mörka ringen som vanligtvis är.

Vad tycker ni? Är det ett bajsköp?
 
D

delegeferenda

Guest
36 mm är rätt litet på en dykare. även om du har smala handleder ska du nog fråga dig själv om du verkligen vill ha en tjejklocka...

Min nuvarande klocka är 39 mm och är alldeles perfekt. Dock är den väldigt tunn, endast 7 mm.

Verkar dåligt med dykare som är runt 38-39 mm. 40+ blir för stort och då särskilt om klockan är tjock.
 
D

delegeferenda

Guest
Förövrigt aldrig hört att 36 mm skulle vara tjejklocka, då Omega själva kategoriserar den som Herr.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Tycker du ska fundera lite mer på vad du är ute efter. Låter som du är på väg att göra ett inköp som kommer att ångras och klockan på kaplans är nog relativt svårsåld. Sen verkar det som om du kompromissar och försöker i intala dig själv att det där klockan du vill ha. Lägg ut en köpes annons på forumet med dina förutsättningar så ska du se att du får hjälp och bra förslag.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Tudor 75090 är riktigt nice! Peter på gripenbro.se har en till salu som är riktigt fin ;) tror att den är ca.37mm exkl. kronskydd..

Lycka till


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
D

delegeferenda

Guest
http://watchfinder.co.uk/Omega/Seamaster/Watches

WF100 som rabbatkod ger dig 100pund också. Där får du dessutom garanti.

Nice! Hur länge håller den rabattkoden? Butiken är ärlig och så eller, inga fejk klockor? :D

Tycker du ska fundera lite mer på vad du är ute efter. Låter som du är på väg att göra ett inköp som kommer att ångras och klockan på kaplans är nog relativt svårsåld. Sen verkar det som om du kompromissar och försöker i intala dig själv att det där klockan du vill ha. Lägg ut en köpes annons på forumet med dina förutsättningar så ska du se att du får hjälp och bra förslag.

Jag ska iaf åka och kika på den så får jag en känsla för storleken. Jag har ännu inte fått tillträde till köp/säljdelen :(
 
D

delegeferenda

Guest
http://watchfinder.co.uk/Omega/Seamaster/Watches

WF100 som rabbatkod ger dig 100pund också. Där får du dessutom garanti.

Klockan jag länkade till på Kaplans är från 2010... Låt säga att man lyckas få den för 14 000 kr, inte så otroligt om prutmån finns. Billigaste SMP på den sidan och som är automatisk kostar 14 500 kr, är 13 år gammal och saknar papper. Låt då säga 13 000 kr med den rabatten.

Så än en gång, utan att låta arrogant men klockan på Kaplans hur är den då ett dåligt köp?
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Klockan jag länkade till på Kaplans är från 2010... Låt säga att man lyckas få den för 14 000 kr, inte så otroligt om prutmån finns. Billigaste SMP på den sidan och som är automatisk kostar 14 500 kr, är 13 år gammal och saknar papper. Låt då säga 13 000 kr med den rabatten.

Så än en gång, utan att låta arrogant men klockan på Kaplans hur är den då ett dåligt köp?

Varför måste du handla på Kaplans och varför tror du att det finns prutmån?
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Klockan jag länkade till på Kaplans är från 2010... Låt säga att man lyckas få den för 14 000 kr, inte så otroligt om prutmån finns. Billigaste SMP på den sidan och som är automatisk kostar 14 500 kr, är 13 år gammal och saknar papper. Låt då säga 13 000 kr med den rabatten.

Så än en gång, utan att låta arrogant men klockan på Kaplans hur är den då ett dåligt köp?

Klockan i sig är inte ett dåligt köp om det är den du vill ha men i samma mening som du säger att den är snygg så lägger du till ful baksida, bryta vridning/sekundvisare. Det ska du inte behöva göra när du köper klockan som du vill ha. Värdet i klockan kanske just är OS detaljerna. Vill man inte ha dom ska man nog lägga sina pengar på en annan klocka.
 

Sond

Patek
Skulle som så många här avråda. De där tror jag man tröttnar ganska snabbt på. Svårsåld dessutom. Du får fina vanliga SMP för dina pengar, runt 14000. Jag är ingen vän av stora klockor, men mid-size är en konstig kompromiss. Passar inte på en dykare.
 
D

delegeferenda

Guest
Helst hade man vilja ha en Explorer II på 40 mm och vit urtavla, men det blir svårt för min budget :(
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Finns ju ganska många SMP ute till försäljning. Om din budget är ca 15 så tror jag att du kan hitta en sådan som du egentligen vill ha. Synd att du inte köpte den jag sålde för några veckor sedan ;)
 

Sond

Patek
För 20 tkr så får du lätt en SMP + pengar över. Kolla på 2254.50. Den snyggaste dykare som tillverkats. Kommer troligen stiga i pris. Trots att de redan gjort det.
 
D

delegeferenda

Guest
Finns ju ganska många SMP ute till försäljning. Om din budget är ca 15 så tror jag att du kan hitta en sådan som du egentligen vill ha. Synd att du inte köpte den jag sålde för några veckor sedan ;)

Jag är ny här och har inte fått tillgång till köp/säljdelen.

Det jag egentligen prioriterar mest är att klockan ska vara så ny som möjligt och i så bra skick som möjligt. Finns en riktigt risig på auktion från 2007 för 6 000 kr exempelvis, men nej tack.

Utseende mässigt så helst under 40 mm och ingen svart tavla.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Ok, kanske inte räcker till explorern men helt klart till en riktigt fin klocka!

Det går ju att stilla "habegäret" med att köpa en klocka som går att flippa utan någon större ekonomisk förlust. Då kanske det blir en expl tids nog iallafall:)
 
D

delegeferenda

Guest
Ok, kanske inte räcker till explorern men helt klart till en riktigt fin klocka!

Det går ju att stilla "habegäret" med att köpa en klocka som går att flippa utan någon större ekonomisk förlust. Då kanske det blir en expl tids nog iallafall:)

Ja men exakt, förhoppningsvis kan jag sälja klockan till motsvarande pris jag köpt för när det är dags att byta till Explorer.
 
Topp