• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SMP 300 Mid Limiterad Olympic Vancouver 2010?

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag är ny här och har inte fått tillgång till köp/säljdelen.

Det jag egentligen prioriterar mest är att klockan ska vara så ny som möjligt och i så bra skick som möjligt. Finns en riktigt risig på auktion från 2007 för 6 000 kr exempelvis, men nej tack.

Utseende mässigt så helst under 40 mm och ingen svart tavla.
Men du måste ju inte köpa på denna sidan? Finns blocket, chrono24 etc
 
D

delegeferenda

Guest
Jösses..:) Verkligen olika smak. Och vit tavla..? Svårt att komma på några vettiga alternativ.

Ja jag vet. :( Känner mig som en brud alltså. Därför Explorer II egentligen är perfekt. Den har visare jag gillar, är 40 mm vilket är som gjort för mig, vit urtavla och fan helt underbar verkar den vara!

Fast SMP med blå urtavla och blått vrid är också väldigt fint.
 

Sond

Patek
Ja jag vet. :( Känner mig som en brud alltså. Därför Explorer II egentligen är perfekt. Den har visare jag gillar, är 40 mm vilket är som gjort för mig, vit urtavla och fan helt underbar verkar den vara!

Fast SMP med blå urtavla och blått vrid är också väldigt fint.
Exp2 är väl större? Visst är den 42 mm?
 
D

delegeferenda

Guest
Den här Omegan var jag helt kär i och nu när det väl var dags att handla hann någon före och Kaplans vägrar ge ut köparinformation :(

JECcdCw.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Lite för stor risk på Chrono24 som jag förstått det?
Varför det? I grunden litar jag iaf på människor. Däremot om man märker att det är för bra att vara sant, säljaren påstår saker som är direkt lögner så ska man strunta i det. Detta gäller ju all försäljning mellan säljare och köpare,inte bara klockor.
 

Sputniq

Panerai
Hur stora (eller små?) handleder har du? Har själv 165 mm vilket ändå får räknas som förhållandevis små. Köpte mig en 42 mm klocka i somras som varken jag eller någon annan jag frågat tycker ser för stor ut :) Du kan nog lätt sporta minst 40 mm utan att det ser dumt ut!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Men, går väl att köpa nya visare och byta om det faller på det.
Sedan är tyvärr den du länkade till först riktigt sval.
Varför inte hitta en great white? Eller är du endast ute efter midsize? Skummade igenom texten och tycker du borde skaffa dig en referens hur stor "vanliga" är först.
// Jokk
 

frere

Audemars
2-Faktor
Om jag hade varit en av guldhjältarna i curlingdamlaget hade jag inte tvekat en sekund!

(Marcus Hellners underarmar är gissningsvis för grova för klockan och för övriga känns modellen lite krystad.)
 
D

delegeferenda

Guest
Haha vad är det med er. Håller med att klockan inte är mycket för världen som det är nu. Men titta på den med ett annat vrid och utan OS-pekaren, hur läcker blir den inte då? Hur prisvärd blir den inte då? 15k för en helt oanvänd AUTO SMP från 2010 och som jag dessutom kan gå och titta på innan köp. Jag har fortfarande inte hittat någon annan klocka, inte ens på Chrono24, som kan jämföra sig mot det.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Om du även gillar Rolex skulle jag satsa på en begagnad Datejust. 36 mm och klockan passar bra i det måttet. Tänk dig en vit tavla på Oysterlänken. Perfekt allroundklocka. Kolla referensen 16200.
 
D

delegeferenda

Guest
Om du även gillar Rolex skulle jag satsa på en begagnad Datejust. 36 mm och klockan passar bra i det måttet. Tänk dig en vit tavla på Oysterlänken. Perfekt allroundklocka. Kolla referensen 16200.

En gents Rolex kommer helt klart att köpas in någon gång i framtiden. Dock blir det i guldguld. Så det får bli vid en senare affär. Har redan en klocka som är åt gentshållet, därför är jag i första hand ute efter en dykare.

Omega GMT klockorna är fina trots visarna, men jag hittar inget bra ex till salu ändå.
 
D

delegeferenda

Guest
Om jag bara kunde få tillgång till köp och sälj så skulle jag lägga upp en annons med mina önskemål :mad:
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Bra köp kan ju bara du avgöra. Om du blir glad och nöjd och tycker att det har varit ett prisvärt och bra köp. Och behåller klockan.

Omega SMP finns i hur många olika modeller som helst är är i de flesta fall en lysande klocka att börja sitt samlande med.

Men. Och det här är ju bara min åsikt.

1. SMP midsize är en tjejklocka.

2. Om du en dag bestämmer dig för att sälja just den där specifika modellen så kommer du att förlora pengar. (Om du öht får den såld.)

/R
 
Gör dig själv en tjänst och hoppa den där, du verkar vara typen som sitter hemma och räknar mm...både på diametern och på höjden...ge dig själv lite tid och TESTA klockorna istället för att haka upp dig på mm i specen....

En 42mm klocka kan bäras större än en 47mm....det är känslan på klockan, samt bandhornen, formen, så mycket mer än att bara kolla måtten, en 36mm dykare på länk är liten och om man inte har riktigt smala handleder så pallar dom flesta att bära upp 40mm...
 

Cyklisten

Cartier
Tror du kommer tycka att den känns liten? Jag har tunna handleder (16,5 cm) men tycker inte att speedy pro (42 mm) är för stort.
 
Topp