Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega SMP - 36mm eller 41mm (Bilder)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hugow, 8 maj 2016.

1. Hugow
    Trådstartare

Hugow Bonde

image.jpeg image.jpeg
    Hej,
    Min student närmar sig vilket innebär en fin klocka från mina föräldrar.. Har funderat på vilken klocka jag ska önska mig i flera månader och Seamaster är en klocka jag fastnat för. Jag har små handleder och går därför i tankarna att köpa Midsize versionen på 36.25mm istället för 41mm, men inte helt övertygad ännu.. Har lagt in en wristshot på vardera klocka, vilken tycker ni passar bäst?

Tack på förhand

2. Hugii

Hugii Biskop

41 och ett gymkort i så fall :) ....skojar.
    Räkna med att dina handleder kommer växa....så 36 kan vara för litet sen.
    Vad känner du när du har 41 på handen? Är den föööör stor?

yonsson gillar detta.
  3. 36mm på en SMP är lika löjligt som 34mm på en Rolex, välj den riktiga på 41mm!

yonsson gillar detta.
  4. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    På bilderna kanske 36an sitter bäst men säger ändå 41mm. Som sagt wristshot tenderar att få klockor att se större ut, prova handen i fickan bild så ser man bättr hur klockan kommer att upplevas.

Jag har inga jättehandleder heller men har haft en planet ocean 45mm men trivdes bra med den. image.jpg

Ninen79, kexet77 och Hugow gillar detta.
  5. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    41mm skulle jag säga, dina handleder kommer öka i omkrets med vikten när du växer till dig. Hade själv en Certina DS diver när jag var i samma ålder med mindre armar än nu och den är 43mm, tyckte att det funka men kanske i största laget var det.
    2014-09-16 18.11.18 HDR.jpg

Hugow gillar detta.
  6. Hugow
    Trådstartare

Hugow Bonde

Haha, alla i min familj har små handleder men visst hade väll gymmet hjälp lite ;) Är 170 cm lång och färdigväxt så särskilt mycket större blir jag inte.

7. Kojan

Kojan Bonde

Har även jag kärring-handleder och tenderar att gilla mindre ur, men smp görs sig bra med sina 41,5mm och bärs faktiskt mindre en nya sub på 40mm tex.Här har du en bild på min:
    IMG_0119.jpg

Underbar klocka för övrigt.

NickL, Jonulf och Hugow gillar detta.
  8. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

41 mm såklart :)

Hugow gillar detta.
  9. Kiddy

Kiddy Stadsbo

Från:
    Malmö
    Tycker en dykare ska sitta lite större på handleden. 41mm sitter snyggt på dig.

Hugow gillar detta.
  10. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Bara jag som röstar på den mindre varianten? Tycker den ser ut att sitta bättre på din handled. Är storleken den enda skillnaden på klockorna? I så fall röstar jag klart på den mindre. Är den för stor kommer du tröttna på den och till slut inte gilla den så mycket som du borde göra.

Triumf, Man och Hugow gillar detta.
  11. lawb1

lawb1 Bonde

Har inte heller speciellt stora handleder men 41 sitter perfekt! image.jpeg

leiden, NickL och Hugow gillar detta.
  12. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    41

Hugow gillar detta.
  13. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

36 satt mycket snyggare, jag skulle gått på den. Men gå tillbaka igen och känn efter och köp den som känns bäst!

Hugow gillar detta.
  14. Airman

Airman Präst

Jag gillar små klockor. Dock är det svårt när det gäller dykare... En dressklocka däremot får absolut inte se för stor ut.
    Trivs du med 36mm så kööör!

Hugow gillar detta.
  15. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Grattis till kommande student. Du har nog rätt i att 36 mm vore bättre, men jag tycker inte att Smp passar i 36 mm på en kille. Skulle hellre titta närmre på en omega AT 38,5 eller kanske en Rolex Datejust ( senaste modellen ligger på 40-45 begagnade, typ 1-2 år gamla).

16. Man

Man Borgare

Spontant skulle jag säga 36mm.
    Eftersom wristshot-närbilder kan få klockor att se stora ut, så undrar jag vad du har för omkrets på armen.
    Sen är det förstås olika vad man tycker och vad man gillar.

Triumf gillar detta.
  17. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Jaysis, vad ungarna får dyra studentpresenter...
    Anyway, on topic så säger jag den större varianten. Du kommer inte vara en spinkig tonåring för evigt, så om ett par år kommer den sitta bättre och den mindre skulle se ut som en damklocka.

Triumf gillar detta.
  18. Airman

Airman Präst

Håller med föregående talare faktiskt. Omega aqua terra 38,5 är ett riktigt schysst alternativ till smpn. Bättre storlek och mycket roligare klocka imho.

19. keroro

keroro Stadsbo

41mm!

20. kalufsen

kalufsen Präst

Tycker också 41 - vill du ha mindre, titta på annan modell/märke!

21. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Givet att du är kille så tycker jag definitivt 41 mm.

22. JackSparrow

JackSparrow Torpare

Hade samma problem. Efter att ha testat båda blev det en midsize. Aldrig ångrat mig men nu är det dags att prova något nytt snart :)

Savagear114 och Airman gillar detta.
  23. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    36 mm!

24. Nicbex

Nicbex Biskop

Köp 41mm och väx i klockan, du kommer inte ångra ett sådant beslut om något/några år. Du kommer att bli större men det kommer inte klockan ;)

25. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Det är enkelt, vilken tycker du sitter bäst? Jag skulle rösta på 36 mm, underhållande med de ängsliga själarna som kallar den ett damur. De måste vara osäkra på sin identitet. Storleksmässigt har vi nog idag nått toppen, ser vi tillbaka i tiden var uren mindre.

Oscaro gillar detta.
  26. Airman

Airman Präst

Dessutom är det rätt gött att inte bidra till oversize-me-syndromet... ;)
    Här: 36mm Explorer.
    DSC_0326-01.jpeg

27. M.U

M.U Biskop

Ser inte så stor skillnad (dock är de tagna i olika vinkeln, så kan lura ögat..) så jag hade sagt 41mm! Oavsett kommer du bli nöjd :)

28. Snellskan

Snellskan Torpare

29. Airman

Airman Präst

Håller med... Bilderna är tagna på så olika sätt att det inte går att avgöra av att bara kolla bilderna.

M.U gillar detta.
  30. Nic

Nic Präst

Från:
    Hälsingland
    Börja med att mäta bredden på din handled och googla sen fram lugg-till-lugg måttet (dvs höjden norr till söder från ett bandhorn till det andra) på klockorna så blir det förmodligen lättare för dig att göra ditt val. Jag tror t ex att 41 mms modellen mäter ca 47,5 mm lugg-till-lugg så har du en handled som är smalare än så bör du nog fundera på att köpa 36 mms versionen.

Mårtenssons ur Brookfield