Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Omega SMP GMT *prisdump*

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Sond, 4 maj 2014.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Ska se om det finns något intresse för min fina Omega Seamaster GMT (2234.50.00). Den servades under sensommaren förra året hos AD och har därmed mer än ett år kvar på garantin. Klockan är i mycket fint bruksskick vilket innebär att det finns en del hairlines på länk och boett. Men inget som på något sätt avviker från normalt enkelt brukande. Möjligen kan man se en antydan till åldrande lysmassa, vilket bara gör klockan mer attraktiv. Det finns dock en repa på glasringen som är lite mer än en hairlines. Den är dock inte större än att den är svår att fånga på bild vilket jag försökt på sista bilden.

Annars finns inte mycket mer att säga än att klockan enligt mig är från den mest lyckade designperioden av den moderna Seamastern. Lumen är dessutom som ett litet kärnkraftverk. Länken passar mig som har 19,5 cm handled och är den normalt sett mest eftertraktade modellen.

IMG_0537.jpg IMG_6974.jpg IMG_9166.jpg IMG_0533.jpg Visa bifogad bild 33731 IMG_6642.jpg
    IMG_1481.jpg
    IMG_9159.jpg

17000 16000 15000 14500 14000 via Swish eller f2f i Stockholm. Klockan kan skickas eller f2f i Stockholm. En Rolex 1675, möjligen också 16750, kan vara av intresse som bytesobjekt med pengar upp, såklart. Frågor eller fler bilder via PM. Kanske ska säga att jag inte är i behov av pengar så jag undanber mig tokprutningar eller Blocketbyten, typ skottkärra eller nästan ny gasolgrill..;)

Gummo, fredrik, daviden och 3 andra gillar detta.
  2. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Tog några bilder nu så att framförallt sidorna på boetten och spännet syns.
    DSC_9947.jpg DSC_9943.jpg DSC_9944.jpg DSC_9946.jpg DSC_9945.jpg

Pappi, Kson och Aquaracer2 gillar detta.
  3. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Passa på att köpa en fantastisk klocka. Jag gör en prisjustering till 16000 inkl värdefrakt. Säljs den inte för detta dras den tillbaka nästa vecka.

4. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

En nyservad SMP GMT (2234.50.00) till sommaren vore väl fantastiskt?

5. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Gör en prisjustering till 15000.

6. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Bumpelibump.

7. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Jag har fått en hel del bytesförslag. Inget har riktigt passat mig. Men för att vidga bytesförslagen samtidigt som jag försöker smalna av dem så skriver jag GULD..:) Om du har någon fin guldklocka på mellan 35-37 mm. med vit, Silver eller Champagnefärgad tavla(alltså ljus) så kan jag gärna ta in det i byte. Inte möglig utan i bra skick. Inga komplikationer tänker jag mig. Visst är jag besvärlig? Slutar väl med att jag behåller den..:)

LilleKurt gillar detta.
  8. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Av administrativa orsaker så sänker jag priset till 14500..:)

9. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Prisjusterad till 14000.

10. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Får en del bra bytesförslag, men ännu inget som passat riktigt. Så slå till nu och få den perfekta sommarklockan som passar även på hösten, vintern och våren!

11. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Kanske någon..?

Sjöö Sandström Royal Straps