Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpes Omega SMP i nyskick eller en Rolex Exp II med färre krav

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av delegeferenda, 24 november 2013.

1. [​IMG]

Då var det dags för mig att göra ett inköp av min första riktiga klocka för att bli fullvärdig medlem här på KS.

Omega SMP
    Diameter på mellan 38-42 mm, har sett på C24 ett par på under 41 mm. Ska vara automatisk och modellen som till utseendet har en blå tavla och blått vrid. Klockan ska så klart vara i väldigt bra skick då min budget för en Omega ligger endast 8 000 kr under det man får en ny för, alltså en budget på 15 000 kr är jag beredd att lägga ner. Årsmodell är av mindre betydelse, så länge den är i samma skick som en nyare. Är inte förtjust i GMT-visarna utan vill ha en rätt "vanlig" SMP. Se bilden ovan, den gemensamma nämnaren är det blåa temat och visarna. Har du däremot en klocka som är identisk till den jag har i min avatar så är det ett köp som är mer aktuellt framför alla andra.

Rolex Explorer II
    Sett mot den budget jag är beredd att lägga ner för en EXP II så är således även kraven betydligt färre. De enda här är att det ska vara en äldre modell på 40 mm och att den ska ha vit tavla. Vill så klart inte ha en reservdelsmodell heller men, ja, vi kan låta mina krav stanna vid det där lilla. Budget är då här 20 000 kr men diskutabelt.

Mvh

Bor i Stockholm

Sjöö Sandström Royal Straps