• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SMPC - Uppdaterad 90-talsklassiker...

Som vi vet ha dom allra flesta av oss haft en Omega SMP, själv så var det min första dyrare klocka som jag köpte ny på slutet av 90talet, såld men inte glömd, köpte en quartz för något år sedan som tyvärr oxå fick lämna pga lite strul...

Personligen så tycker jag fortfarande den är riktigt snygg men känns som sagt lite 'gammal' numera så jag har börjat snegla på den nya uppdaterade varianten (SMPC) med keramisk ring och blank tavla...blå är min favorit även om den svarta är snygg oxå men den riktiga SMP färgen är ju blå...

Tycker den är en lyckad uppdatering men den verkar numera komma i skymundan av POn och ATn...

vad tycker ni om den?

Lite sköna bilder från nätet....

image-jpg.109768


11093080_1376274529367603_1579224001_n.jpg


aveta9yj.jpg


SMPC02.jpg


SMPC.jpg


317FE9F8-4996-4056-AB5F-830E61B666E9-906-00000100FCADDE15.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den är väl fin samtidigt som jag saknar vågmönstret på tavlan som jag tycker är så specifik för de här modellerna. Dock har jag fortfarande svårt för länken som jag tycker är lite prålig och daterad (känns väldigt mycket 90-tal). Dessutom åldras länken sällan snyggt som en enklare oyster ofta gör.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Gillar den! Tavlan och vridringen ändrar färg beroende på ljus, allt från ljusblå till svart :) Men som redan skrivits så borde Omega satsa på att uppdatera länken.
 

vonhall

Rolex
Fungerar absolut! Är dock inte någon större vän av den länken så jag antar att jag hade använts på gummi eller mesh!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Den är väldigt fin. Har dock inte bestämt om jag föredrar vågmönstret eller inte. Får utvärdera det.
 

Ebbot

Cartier
Håller med om länken och visarna.. Tavlan är väl ok, bättre än vågmönsteret, men länken känns 90tal och visarna- njae.
 
klockan är snygg men som andra nämnt så är jag inte så förtjust i länken tyvärr. Men skulle absolut kunna tänka mig att äga en även om 2254 smäller högst för mig!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tycker den är fulsnygg och en riktigt klassiker. Har haft flera stycken men nu bestämt mig för att behålla nuvarande. Använder min som "beater" o den funkar även till allt annat. Blåa tavlan är fantastik. Uppdateringen är lyckad o ger ett mer modernt utseende. Länken brukar får mkt skit men den sitter jäkligt skönt. Har själv provat med SMP 2254.50 länk som jag tycker blev lyckat.
Bilder
IMG_4950.JPG
IMG_4951.JPG
IMG_5513.JPG
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Snygga bilder masterkiller framförallt den översta som jag tagit. ;)
Har haft svart förut och nu har jag den blåa på lån på obestämd tid från farsan.
Tycker de ändrar färg snyggt framförallt den blåa och känns riktigt solid. Fulsnygg länk men bärs bekvämt. Mycket snyggare i keramik än tidigare vanliga smp som jag också haft en av.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Den nya modellen med länken från en 2254 enligt bilderna några poster upp är en brutalt snygg kombo!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kluven. Var tidigare helt kär i den, men efter många om och men, så stör jag mig faktiskt på länken och visarna :(
 

Icaras

Rolex
2254 var den ultimata SMP:n. Synd att de bytte länk och gav klockorna de fula skelettvisarna... Svärdvisarna var riktigt tuffa :shifty:

Men visst, den nya är väl helt okej ändå.
 

plattfot

Rolex
Kan köpa både länk och visare - Vridringen (den vågiga profilen) är anledningen till att jag aldrig ägt, eller kommer att äga en Seamaster pro.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu kanske jag svär i kyrkan men har aldrig tyckt om den, tvärtom. Som bla JS säger så är länken hemsk och likaså visarna. Den nya varianten du visar upp är snyggare men fortf får jag lite kräksmak i munnen av denna klocka.

Men vad vet jag, jag gillar ju Brajjtling ;)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Håller med en del av de tidigare inläggen.
Det känns som man med väldigt enkla medel har försökt uppdatera en äldre modell.. Länken/visarna/ringen är skitfula .
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Säkert en bra klocka, men originalet är alltid originalet! Visare, vågtavlan och länken är kult!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag gillar den, keramiken ger den en helt annan lyster. Visarna är för jävliga fortfarande dock, undrar hur det hade sett ut med visarna från 2254? Bättre, tror jag.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tycker att den nya är fantastisk. Nu är jag iofs partisk eftersom det är min beater men den blanka keramiska tavlan tillsammans med den keramiska bezeln och bezelns klassiska kantighet gör imo klockan unik i en annars rätt generisk marknad (Submariner host). Plus länken då, som både ser väldigt bra ut och är väldigt bekväm.
 

Daruvar

Cartier
Kan inte annat än att hålla med. Klockan är snygg och funktionell men länken känns inte tidsenlig. Hade en smp chrono som jag gillade väldigt mycket, men upplevde att länken lätt blev "repig", alltså så att det syns.
 

Calfen

Panerai
För mig är smp en klassisk sommarbeater därför tycker jag mer om de tidigare varianterna med ljusare blå färg! Länken störde inte mig nämnvärt när jag själv ägde en sådan!
 

Sorubim

Audemars
Som många andra redan tyckt så gillar även jag 2254 mest. Men i huvet börjar man ju leka lite med olika combos.

Hur skulle det se ut med den här combon:
Keramiskt vridringsinlägg
Matt tavla, utan vågmönster, i övrigt samma design som 2254
Svärdvisare från 2254
Länken från 2254, fast mer förenklad till en Oyster-look, alltså helt i borstat

:wideyed:
 
Topp