• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SMPC - Uppdaterad 90-talsklassiker...

Jonulf

Audemars
2-Faktor
När Smpc kom ut så tyckte jag först inte om den alls. Orginalet var skändat utan vågmönstret, överlag alldeles för blingig och länken som så många andra stör sig på. Men sen, så kom en dag som så många andra när jag ändrade uppfattning. Den är fin, punkt slut!:)

Roligt hur smaken på klockor utvecklar sig konstant hela tiden!
 

Icaras

Rolex
Den blå Bondklockan (med fula länken och skelettvisarna samt runda index) var långt innan 2254.
2254 kom kring millenniumskiftet medans Bondklockan är en 90-tals produkt.
Jo, menade mest på att de inte skulle bytt tillbaka. Eller har bondklockan alltid funnits, även när 225(6)4 fanns? :bookworm:
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
2541.80.00 kom väl i mitten av 90-talet.
Osäker när, därav mitt "?" i texten. Har du något år?

Mycket snack om 2254, roligare med bilder. Här är min som jag haft sedan tidigt 00-tal.
image.jpg
image.jpg
 
Aldrig haft en klocka som suttit mer bekvämt än min gamla SMP :) lär bli en ny i framtiden! Jag går emot strömmen och gillar länkens utseende skarpt.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Osäker när, därav mitt "?" i texten. Har du något år?

Mycket snack om 2254, roligare med bilder. Här är min som jag haft sedan tidigt 00-tal.

Möjligen kom den 1994 eftersom Brosnan bar den i Goldeneye som hade premiär 1995 och troligen inspelad redan 1994.
Well, mitten av 90-talet kanske vi säga. Med friskrivningen att den kom tidigare än så.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Den svarta är riktigt vass, ett bra lyft! Men länken gör den oköpbar för mig, vill gärna kunna ha både länk (oyster el. Motsvarande) och Nato/ andra band osv

En vän tryckte på en blank stål ring på sin blåa smp. Riktigt lyft måste jag säga! Ska se om jag kan skaka fram en bild
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den svarta är riktigt vass, ett bra lyft! Men länken gör den oköpbar för mig, vill gärna kunna ha både länk (oyster el. Motsvarande) och Nato/ andra band osv

En vän tryckte på en blank stål ring på sin blåa smp. Riktigt lyft måste jag säga! Ska se om jag kan skaka fram en bild

Vad hindrar dig från att ha både länk och Nato/andra band menar du? Länken sitter med helt vanliga stift och kan enkelt bytas till valfritt 20mm armband.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Tur att smaken är som baken, kunde inte vara nöjdare med min svarta SMPc. Gillar visare, tavla, bezel o länk. Var aldrig riktigt intresserad av SMP med vågig tavla, då kliade PO bäst, men när SMPc kom med den högblanka tavlan var saken biff.
 

Apansson

Torpare
SMPC är cool, men frågan är varför de envisas med den där fula jävla länken. Sen gillar jag inte visarna heller iofs, men färgerna och boetten är svinfeta.
 
Topp