• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Special på Kaplans.....

Nej, det är ingen samling som säljs.
Det är en auktion av Omega själva som utförs av Kaplans, då samtliga klockor i auktionen har utdrag från arkiven mm.
 

tdn-dk

Panerai
Det tror jeg inte, manga samlere har extract from the archives. De har muligvis et samarbejde med Omega om at levere extract from the archives, men kan inte tro at det er Omega der sälja.
 
Menar du att Swatch Group skulle börja kränga begagnade klockor i Sverige via Kaplans?

Nja, inte så som du uttrycker det. Så som jag förstått av Tony Frank samt av Omega själva så är det kunders klockor, som spårats för att kunna ha dessa arkivutdrag.
En sådan auktion har endast skett en gång tidigare av Omega. (Sköts av Omega och inte Swatch Group.)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Nja, inte så som du uttrycker det. Så som jag förstått av Tony Frank samt av Omega själva så är det kunders klockor, som spårats för att kunna ha dessa arkivutdrag.
En sådan auktion har endast skett en gång tidigare av Omega. (Sköts av Omega och inte Swatch Group.)
Fattar inte. Du får det låta som om Omega samlat ihop klockor och att det ej rör sig om klockor som lämnats in till Kaplans av vem som helst som har en fin Omega att sälja och dessa sedan får arkivutdrag.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Fattar inte. Du får det låta som om Omega samlat ihop klockor och att det ej rör sig om klockor som lämnats in till Kaplans av vem som helst som har en fin Omega att sälja och dessa sedan får arkivutdrag.
Det är väl någon form av samarbete mellan Omega och Kaplans. Kaplans sparar fina Omegor till auktionen och får utdragen till ett lägre/lågt pris och kan sälja klockan dyrare(högre provision), Omega får en varumärkesboost samt får kränga lite utdrag. Win win.

Antar att det också är en bra reklam för utdrag från arkivet, blev själv sugen på att beställa ett :)
 
Fattar inte. Du får det låta som om Omega samlat ihop klockor och att det ej rör sig om klockor som lämnats in till Kaplans av vem som helst som har en fin Omega att sälja och dessa sedan får arkivutdrag.

Jag vet inte riktigt vad du läser, men läser du igen så ser du att det står "kunders" klockor, inte "Omegas". :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Auktionen annordnas av Omega i sammarbete med Kaplans.
Det är andra gången Omega själva arrangerar en auktion, någonsin.

Nej, det är ingen samling som säljs.
Det är en auktion av Omega själva som utförs av Kaplans, då samtliga klockor i auktionen har utdrag från arkiven mm.

Nja, inte så som du uttrycker det. Så som jag förstått av Tony Frank samt av Omega själva så är det kunders klockor, som spårats för att kunna ha dessa arkivutdrag.
En sådan auktion har endast skett en gång tidigare av Omega. (Sköts av Omega och inte Swatch Group.)

Jag vet inte riktigt vad du läser, men läser du igen så ser du att det står "kunders" klockor, inte "Omegas". :)

Jag fattar upplägget för auktionen @JaTack men tycker fortfarande att gossen uttrycker sig onödigt snurrigt kring det hela :)
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Det är väl någon form av samarbete mellan Omega och Kaplans. Kaplans sparar fina Omegor till auktionen och får utdragen till ett lägre/lågt pris och kan sälja klockan dyrare(högre provision), Omega får en varumärkesboost samt får kränga lite utdrag. Win win.

Antar att det också är en bra reklam för utdrag från arkivet, blev själv sugen på att beställa ett :)

Såvitt jag fick höra för ett tag sedan så var det kaplans själva som kontaktat omega och (då) förde diskussioner om detta upplägget.em visst det ger ju lite extra reklam för arkivet. Tror dock att det smartaste draget är från kaplans håll som säkerligen får mer "gratisreklam" tack vare detta märkesfokus samt att vissa objekt som kanske inte skulle hamna på en kaplansauktion annars nu gör det.
 
Topp