Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Special på Kaplans.....

Diskussion i 'Vintage' startad av tdn-dk, 17 oktober 2015.

1. tdn-dk
    Trådstartare

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    LongCon gillar detta.
  2. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Nej, det är ingen samling som säljs.
    Det är en auktion av Omega själva som utförs av Kaplans, då samtliga klockor i auktionen har utdrag från arkiven mm.

3. tdn-dk
    Trådstartare

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    Det tror jeg inte, manga samlere har extract from the archives. De har muligvis et samarbejde med Omega om at levere extract from the archives, men kan inte tro at det er Omega der sälja.

Gummo gillar detta.
  4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Mycket godsaker är det iallafall . Men det är bara jag som får bjuda :D

5. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    En helt "vanlig" auktion som Kaplans gör i samarbete med Omega. Säkert flera här som har med klockor, bland annat jag.

AdmAndrssn, Icaras, Gummo och 2 andra gillar detta.
  6. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Den har varit på gång ett bra tag så när säljare kommit med bra Objekt har de frågat om de vill invänta omegaspecialen helt enkelt. Och har en deal med omega som (snabbt) levererar utdrag ur omegas arkiv.

Icaras, Robertson, Kson och 2 andra gillar detta.
  7. Robertson

Robertson Bonde

Stämmer bra Fredrik (Swe), även jag har ett par omegor i auktionen och de har fått utdrag som jag inte bifogat.

8. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Menar du att Swatch Group skulle börja kränga begagnade klockor i Sverige via Kaplans?

9. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Nja, inte så som du uttrycker det. Så som jag förstått av Tony Frank samt av Omega själva så är det kunders klockor, som spårats för att kunna ha dessa arkivutdrag.
    En sådan auktion har endast skett en gång tidigare av Omega. (Sköts av Omega och inte Swatch Group.)

10. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Skjuten av Omega :woot:.

11. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Fattar inte. Du får det låta som om Omega samlat ihop klockor och att det ej rör sig om klockor som lämnats in till Kaplans av vem som helst som har en fin Omega att sälja och dessa sedan får arkivutdrag.

Ceramic och Fredrik (Swe) gillar detta.
  12. JaTack

JaTack Friends of KS

Det är väl någon form av samarbete mellan Omega och Kaplans. Kaplans sparar fina Omegor till auktionen och får utdragen till ett lägre/lågt pris och kan sälja klockan dyrare(högre provision), Omega får en varumärkesboost samt får kränga lite utdrag. Win win.

Antar att det också är en bra reklam för utdrag från arkivet, blev själv sugen på att beställa ett :)

Gummo och Echo Delta gillar detta.
  13. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    Jag vet inte riktigt vad du läser, men läser du igen så ser du att det står "kunders" klockor, inte "Omegas". :)

14. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Jag fattar upplägget för auktionen @JaTack men tycker fortfarande att gossen uttrycker sig onödigt snurrigt kring det hela :)

JaTack, Ceramic, Icaras och 2 andra gillar detta.
  15. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Såvitt jag fick höra för ett tag sedan så var det kaplans själva som kontaktat omega och (då) förde diskussioner om detta upplägget.em visst det ger ju lite extra reklam för arkivet. Tror dock att det smartaste draget är från kaplans håll som säkerligen får mer "gratisreklam" tack vare detta märkesfokus samt att vissa objekt som kanske inte skulle hamna på en kaplansauktion annars nu gör det.

JaTack och Gummo gillar detta.