• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster 105.002

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Vilken pärla :)
Grattis hälsar lillebror.
9atu5e8e.jpg
 

M021

Rolex
2-Faktor
Förresten, hur får nu upp bilderna direkt och inte via länk? Trodde jag tillhörde den yngre generation men nej...
 

hejo

Panerai
Hoppillalla, grymt, de där ser man inte så ofta :)

Måste säga att det är ett intressant inköp för en som är ny i klockvärlden, ingen instegsmodell i Vintage världen precis....

Hur kom det sig att valet föll på denna?

Som sagt GRATTIS!

/Henrik
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Riktigt snygg. Den skulle bli perfekt som årsklocka till mig. Diffar bara 3 månader till min födelsedag den 21 dec 63. Hör av dig när det blir flippardags :D
 

M021

Rolex
2-Faktor
Hoppillalla, grymt, de där ser man inte så ofta :)

Måste säga att det är ett intressant inköp för en som är ny i klockvärlden, ingen instegsmodell i Vintage världen precis....

Hur kom det sig att valet föll på denna?

Som sagt GRATTIS!

/Henrik

Hoppillalla, grymt, de där ser man inte så ofta :)

Måste säga att det är ett intressant inköp för en som är ny i klockvärlden, ingen instegsmodell i Vintage världen precis....

Hur kom det sig att valet föll på denna?

Som sagt GRATTIS!

/Henrik

Har varit i farten i snart 4år, blir mitt 4:e objekt i samlingen men första vintage, har nu allt från zenith till omega och känner att jag fortfarande har sjukt mycket att lära, ur den synvinkeln ser jag mig som nybörjare. Har bra kontakter i Sverige men också fått här i Amsterdam där det finns seriösa vintage handlare,

Denna hade precis kommit tillbaka från service hos OMEGA när kag var in och handlade Nato band till en annan klocka, slog till efter snabb research efter att länge kollat på en '67 motsvarande.

NAAFI står får navy, army and air force institute, glömde "i"t innan.

Cheepo63- tack för hjälpen, och tyvärr inte än på ett tag, kanske en navitimer '09 kan erbjudas istället... :cool:
 
Topp