• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster 145.012-67 cal. 321 - 24000:-

LtCariad

Omega
2-Faktor
Hej!
Efter mycken vånda och tandagnisslan så står det klart att den här måste iväg då jag nyligen köpt min graal för en rejäl näve pengar. Måste med andra ord omsätta en del gammalt ur samlingen för att inte reta upp andra i hushållet för mycket...

Nåväl: Här har vi alltså en Speedmaster 145.012-67 med kaliber 321-verket i som går väldigt bra. Kronografen funkar och återställer som den ska. Klockan är servad hos antikurmakare för 3 år sedan, men bara rengöring och byte av boettpackning etc. Ingen polering eller byte av delar då alltså. Serienumret 26077XXX daterar den till cirka 1968. Visarna är utbytta, till de korrekta för referensen, men tavlan är original och trevligt åldrad med mörkgula index med en aning tapp på vissa, men inte mycket. Bezeln är en aning blekt, inte mycket, och det finns några mindre repor, särskilt uppe till höger på den. Har dock sett mycket värre. Baksidan av boetten är något sliten/eventuellt polerad tidigare, men hippocampusen och texten syns fortfarande okej. Boetten i övrigt visar en del mindre slitage, men verkar i övrigt inte polerad, alternativt mycket varsamt. Har haft denna i 5 år och endast burit den sparsamt under den tiden.

Jag hade tänkt mig 24000:- för den inklusive frakt och på länk 1171/1/633 och i displayboxen som syns på bilderna. Helst kontant försäljning, men kan eventuellt tänka mig ett byte om nån skulle ha nåt väldigt intressant att komma med. F2F endast möjligt i trakterna kring Härnösand/Sundsvall, men kan förstås även skicka värdefrakt.

PM:a gärna med frågor. Ska ta bild av baksidan av boetten så snart som möjligt, samt några bättre på själva klockan också. Här är dock några bilder till att börja med.

IMG_16081_zps12faea4c.jpg



20130417_003_zps57c3a88e.jpg


20130417_001_zps1bd988d5.jpg
IMG_16101_zps00623ec6.jpg
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Det är sjukt vad svårt det är att få till en bra bild på baksidan av boetten, men här är i alla fall ett par försök, och jag kan bara garantera att alltihop finns där! Får inte med allt på nån av bilderna, men helheten är som sagt som det som faktiskt syns.

IMG_1657_zpsb1e3bf12.jpg

IMG_1647_zps625d9a24.jpg
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
En bump. Har fått några frågor om det så jag vill lyfta fram att jag även är mottaglig för seriösa bud givetvis. Har dock bara fått bytesförslag än så länge. Kan även tänka mig att sälja den utan länk och box, och då på ett enkelt NATO, för ett rimligt avdrag också. Tveka inte att höra av er med frågor, som sagt.
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Ni får ursäkta en nybörjare på forumet, men jag har fått förfrågan om referenser, vilket jag glömde att ta upp förstås. Har inte sålt eller köpt mycket på forum tidigare, så jag har egentligen bara en referens den vägen än så länge, men har däremot 300+ positiva omdömen (0 negativa) på Tradera under en period på 10 år. Har även några positiva på eBay. Hör av er så kan ni kontakta mig via Tradera och kolla att det verkligen är jag :)

Dessutuom gör vi väl så här inför helgen, då det vore skönt att slippa hysta ut denna på Tradera: Nytt pris är 27000:- inklusive värdefrakt och box. Kom igen, nån måste väl bli sugen så här inför helgen?

/Henrik (LtCariad)
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
En del bytesförslag, men inget som träffat riktigt rätt. Jag måste verkligen se till att bli av med denna, så ett sista försök då, sen får det bli Tradera. Vi säger 25000:- inklusive länk, box och frakt. Any takers? Referenser finns som sagt.
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Har fått flera bra bytesförslag, men inget som varit så intressant att det ersatt cash tyvärr :) En sista valborgsbump nu då. Kan gå ner en tusing till om nån tar den nu i valborgshelgen, annars får det bli annan försäljning helt enkelt.
 
Topp