• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster 145.022-68 cal. 861

Choppe

Rolex
2-Faktor
Efter viss vånda blandat med dåligt samvete lägger jag ut en renoverad pre-moon då jag har andra klockor som hägrar.
Serienummer 265XXXX vilket daterar den till 1968 enligt de uppgifter jag har funnit. Ingen känd servicehistorik men enligt Karl-Johan Björkman på Klockslaget i Luleå (som gjorde en ruckning och översyn av den i februari) så tycks service vara utfört nyligen och amplituden uppmättes till 309.
Tidtagning och nollställningen fungerar utan anmärkning.
Lång gångreserv och ingen noterbar gångavvikelse efter genomförd ruckning.

Vad jag kan konstatera så är mycket utbytt till nya delar bl.a.

- Bezel
- Tavla
- Visare
- Troligen även krona och knappar

Den har även blivit polerad vilket syns ganska tydligt på avsaknaden av dings, swirls och andra skador.
Kommer med två läderband, ett brunt Hirsch samt ett svart Lynx.

Bytesförslag beaktas.

Pris: 18 000 kr
Retur: Nej, då jag endast önskar göra en affär F2F i Stockholm med omnejd.

r
IMG_1086.JPG
IMG_1307.JPG
IMG_1374.JPG
image.jpeg
IMG_1049.JPG
 
Senast ändrad:
Topp