Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Speedmaster Broad Arrow

Diskussion i 'Diskussion' startad av Daniel_S, 10 juni 2016.

1. Daniel_S
    Trådstartare

Daniel_S Torpare

Då jag är på väg att köpa min första "ordentliga" klocka så har jag lite smått förälskat mig i Omega Speedmaster Broad Arrow, vem kan inte tycka om dessa:
    [​IMG] [​IMG]

Så till min egentliga poäng:
    Vad kan ett hyfsat begagnat exemplar gå för tror ni? Då jag sett priser alltifrån
    http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2839/vara/1106380 som såldes för 14.4k till
    http://www.chrono24.se/omega/speedmaster-broad-arrow-38945000-full-set--id4354575.htm som dem vill ha nästan 24.5k för.

Vilken modell det är exakt spelar mindre roll då jag tycker att båda är extremt snygga och är mer intresserad av att göra en bra deal då jag hade blivit helnöjd oavsett vilken det hade varit egentligen. Så om ni har tips var man kan leta där folk är seriösa säljare så får ni gärna tipsa och gärna tipsa om lite fallgropar eller om det varit några problem med serien etc.

Är egentligen intresserad av ett exemplar under 25k, så vad tror ni det skulle kunna ge mig egentligen?

2. gustavc

gustavc Stadsbo

Från:
    Örebro bosatt Shanghai
    Jag gillar själv broad arrow och tycker dom känns mer intressanta än klassiska moon watchen. Dom två modeller du har lagt in i tråden är väldigt olika. Den första är en Speedmaster med automatiskt urverk antar att det är ett modulverk som i Speedmaster Reduced.

Dessa har det vart mycket strul med tidigare vet jag och kostar en halv hand att serva.

Jag skulle satsa på en med ett 1861 urverk. Det är ju det som gör Speedmastern. Pris skulle jag säka 20k +- några tusen beroende på skick!

Min hälsar: [​IMG]

3. Daniel_S
    Trådstartare

Daniel_S Torpare

För sådana som mig som inte har någon koll på vilka modeller som innehåller vad känns det som jag är helt ute och cyklar just nu så du får gärna svara lite mer detaljerat angående detta.

Är en riktig amatör än vad kommer till speedmasters men jag börjar plocka upp lite saker här och där.

Mårtenssons ur Brookfield