Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes Omega Speedmaster First Omega In Space - SÅLD

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av AgE, 12 februari 2015.

1. AgE
    Trådstartare

AgE Bonde

Såld! Tack till köparen och KS för annonsplatsen samt alla som uttryckt intresse!

Säljer min Omega Speedmaster FOIS, köpt av mig här på forumet och dessförinnan uttagen från Klockmaster Globen sent år 2012.

För den som inte är bekant med modellen är det här en rätt bra presentation:

http://www.hodinkee.com/blog/2012/5...s-critical-dissection-of-the-new-omega-s.html

Klockan är komplett med vit ytterbox i kartong samt en solid svart innerbox i trä och cert. Det medföljer dessutom två band från Rios som skymtas på några av bilderna.

Klockan är i mycket bra skick och 100 % repfri på framsidan (inkl. lugs) och sidorna. På baksidan finns en liten repa som genom bokstaven "M" i graveringen vilket jag försökt framhäva på en av bilderna. Vidare har jag noterat ett litet kluster av minirepor på baksidan i närheten av kronan som verkar ha orsakats av finger/nagel när klockan vridits upp (syns också på bilden där solljuset reflekteras i baksidan). Alltsomallt småsaker som man inte tänker på IRL. (Ser nu även att det ser ut som en repa på hästen på baksidan på en av bilderna men den är helt repfri, bara damm och skit som kommit med på bilderna.)

Klockan går mycket bra, ca +3 sek/dag när jag gav mig på ett försök att mäta nyligen. Varierar såklart som alltid beroende på position m.m. Har inte gjort kontinuerliga mätningar men känslan är att den har gått inom COSC så länge jag ägt den (är dock som alla Speedys ej COSC-certifierad).

IMG_0343.JPG
    IMG_0348.JPG IMG_0347.JPG IMG_0359.JPG IMG_0364.JPG IMG_0366.JPG IMG_0345 cen.jpg IMG_0354.JPG Visa bifogad bild 110258
    IMG_0345 cen.jpg

Pris: 25 000 kr

Föredrar F2F i Göteborg, är annars i Stockholm med hyfsad regelbundenhet, bl.a. nästa vecka. Distansköp kan funka i brist på alternativ men då är det köparen som står för frakt.

Retur efter överenskommelse vid distansköp, annars ingen retur utan inspektion på plats som gäller.

Oreo, Floduttern, Karl Syrén och 12 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps