• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Omega Speedmaster Franken :-)

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
SÅLD
SKATTEBUMP!!!! Passa på, lovar att det här är sista bumpen - sen behåller jag den, blev grym på ett Isofrane gummi!

Några har sett den tidigare. Nyservad för inte alltför länge sen för 8400 kr, så den är i kalasskick. Beskrivning från tidigare annons med bakgrund (visade sig dock ha rätt rejält servicebehov):

"Fin boett med en ding på nedre högra bandhornet. Går att slipa bort om man vill men man kan också låta den vara - vilket jag har gjort för skadan var där när jag köpte den. Inget som stör mig.
Fina knappar (och knapphalsar) samt krona men packningen kan ibland gnissla i gummit när man drar upp den. Klockan går bra och jag tror inte att den har något akut servicebehov. Krono-visarna återställer bra men ibland kan man behöva återställa ett par gånger för att timregistret skall hamna perfekt på noll.
Hela klockan är en bastard. Verket är från den första årsmodellen av 861 - 68-69. Boetten nyare och tavla/visare är från en limiterad modell. En Omega original glasbaksida visar verket fint."

Nu är det såklart inga problem whatsoever med klockan, skadan på bandhornet finns kvar. Nollställer precis som den ska.

6F8138D3-E177-40E5-B035-FF4B0F67104D_zpsnzsjg2qb.jpg

eny2ubag_zpsxsw9tupw.jpg
DSCF2586_zpsfa692d9c.jpg


10194659553_e5142be1c6_b_zpsdlqb6yv8.jpg

Följer med länk, ljusbruntstrutsband, svart croco o ett brunt läderband. Finns kvitton på servicen och levererars i Omega Servicetui.

Säljes för 18000 17000 16000 kr eller högstbjudande. Kan tänka mig byte mot Planet Ocean gärna XL. Eventuellt Rolex eller Panerai med pengar från min sida (explorer 2 kanske).

Riktigt schysst tavla, perfekt sommarklocka! Finns i Sthlm, gärna F2F. Inga returer vid F2F, annars självklart om den inte motsvarar förväntningarna. Har massor med referenser.

Tack för annonsplats,
Mattias
 
Senast ändrad:
Topp