• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Gemini 4

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Hittade precis världens snyggaste klocka:
120407_IMG_5819.jpg

1207101198.jpg


Omega Speedmaster Gemini 4!


Finns det någon KS:are som kanske har en sådan? Har sett ett par på Köp- och sälj, men inte annat än det, vilket jag tycker är otroligt. Denna klocka MÅSTE jag ha! :D Kan dock inte bestämma mig när det gäller baksidan. Har någon slags hatkärlek till denna ovanliga. Måste nog säga att jag föredrar den traditionella Speedmaster-baksidan.

Om du har beskådat/äger denna skönhet, är den sig lika snygg i verkligheten som den gör sig på bild?
Om du inte äger eller har beskådat denna skönhet, vad tycker du om den?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Riktigt snyggt, gillar verkligen blåfärgen. Kommer inte på namnet nu men någon här på forumet har en sån.
 

Icaras

Rolex
Grym! Fan att de gjort så många LE att det är omöjligt att hålla koll på dem. Hälften är riktigt gräsliga dessutom.

Gillar den där! Även om baksidan var riktigt ful! :)
 

DrDre

Patek
Jag har lite blandade känslor. Å ena sidan gillar jag inte hur Omega våldför sig på sina klassiker med detta evinnerliga Ltd Ed som man släpper hela tiden. (Man får väl dock säga till Omegas försvar att de inte är värst. De fulaste är nog de som släpps av IWC och Hublot). Å andra sidan är den ju supersnygg. Skulle jag vilja ha en? Ja. Väldigt gärna. Den där blå och en annan variant med ljusgrå urtavla och svarta index (de kom båda ungefär samtidigt) tycker jag är de Ltd Ed Omega lyckats få till bäst.
 

Patrik J

Rolex
Hade den här ett tag. Grymt snygg klocka och urtavlan är verkligen magisk.

… men eftersom jag i själ och hjärta är en mögelälskare flippade jag den mot en 145.012 :D
 

Patrik J

Rolex

Sond

Patek
Ja, säg det. De dyker upp titt som tätt och nästan alltid på 67:eek:r. Min teori är att någon uttråkad urmakare helt enkelt fick slut på vita visare och satte på röda på ett gäng klockor. :D

Här påstår i alla fall någon snubbe på Omega-museét att vissa levererades med orange visare:
http://www.fratellowatches.com/spee...-anniversary-apollo-11-and-something-vintage/

Ja, Rolex har ju ingen ordning på sin produkthistoria, så varför skulle Omega ha det..;) Otroligt läckert hur som helst!
 

fc2

Rolex
En modell jag har svårt för. Känns lite... "leksakig". Dock är det få Speedmaster LE som lockar mig då originalet allt som oftast är bättre.
 
Topp