Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Speedmaster ladies chrono.

Diskussion i 'Diskussion' startad av mackman, 9 februari 2016.

Taggar:
  1. mackman
    Trådstartare

mackman Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej alla glada klocksnackare!

Satt och glassa runt lite på Omegas hemsida för X antal veckor sedan och kikade på lite olika speedmasters och annat mysigt.
    Själv är jag en som gillar något lite mindre dinkor. Nu också när alla Omegas klockor har co-axial verk som är förhållandevis stora så blir klockorna därefter.

Slog ett getöga på den någorlunda nylanserade (typ 3år sedan) "Omega Speedmaster ladies" som är 38mm och blev fruktansvärt sugen men såg lite senare att den marknadsförs som en "damklocka".
    En tid därefter insåg jag också att en lärare på skolan hade en sådan på armen. :D
    Vad säger ni andra då?
    Själv så skulle jag nog banga just för att det är en "damklocka".o_O
    Någon man på forumet som vågat sig på att chacka en?:rolleyes:

Simma lugnt!

http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/ladies-chronograph/product/
    image.jpeg
    image.jpeg

Man och MariaE gillar detta.
  2. Khoma

Khoma Stadsbo

Tycker klockan i sig är gräslig, så huruvida den säljs som damklocka eller ej är för mig inte relevant :D Men tycker du den är snygg så kör bara :)

mackman gillar detta.
  3. nissehult

nissehult Friends of KS

Den vita är väldigt läcker. Vitt band kanske blir lite mycket men något mer färgglatt skulle sitta fint. Att banga något något bara för att det marknadsförs mot damer är ju enbart löjligt. Det handlar om vad du tycker, inte vad andra tycker.

Icaras, MariaE, mackman och 1 annan gillar detta.
  4. wadstroem

wadstroem Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Är inte Speedy reduced 39 mm? Du kan ju satsa på en sådan om du vill ha lite mindre och är tveksam till dam-speedyn. Tycker personligen den är ganska ful med de arabiska siffrorna på tavlan.

Senast ändrad: 9 februari 2016
  5. Zalath

Zalath Borgare

Den vita var grym! Bara larvigt att dela upp klockor i herr- och damklockor, speciellt i mellanstorlekar som 38 mm. Den vita en solig sommardag, det du!

Icaras, Oscaro och mackman gillar detta.
  6. Oscaro

Oscaro Biskop

Den vita var fräsch som fan! Att klassa det som damdinka är löjligt! Alla kan bära alla klockor. Köp och bär med rak rygg!

Icaras, Urkvinnan, mackman och 3 andra gillar detta.
  7. Patric Aronsson

Patric Aronsson Friends of KS

Själv funderat på den vita till "tanten" bara för att kunna glassa med en vit själv då och då! Gillar den, provat den irl. (liknade men ngt med olympiska spelen i tavlan=inte)

mackman och Zalath gillar detta.
  8. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Nää.. De arabiska siffrorna passar inte, de linar ju inte ens upp till rätt minutindex. För stora, helt enkelt.

9. Patric Aronsson

Patric Aronsson Friends of KS

Meen när e frugan i tid? Siffror och index minsta problemet. Design är en sak punktlighet en heeelt annan.

10. Man

Man Borgare

Nu är jag inte så förtjust i siffror på urtavlan, men om den hade bara haft markeringar istället skulle jag absolut kunna ha en sån damklocka!
    Den skulle nog vara lagom stor och därmed bekväm.
    Jag skulle dock, pga min smak, bara kunna välja den med svart tavla och länk.
    Så.. av nyfikenhet, var läraren, som hade en sån, man el kvinna och såg den lagom stor ut där?
    Mvh

11. MånsT

MånsT Biskop

Tycker personligen att en Speedy ska vara av modell "Professional" men gillar du utseendet så kör. Att marknadsföra en 38:a som "dammodell" är löjligt, i synnerhet när den svarta inte kändes superkvinnlig.

Mårtenssons ur Brookfield