• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster med quartz?

DB15

Panerai
Pledge Member
En kille visade mig en gång sin Omega Speedmaster. Jag både kände och tog en närmre titt och den kändes väldig gedigen, dock såg man direkt att det var en kvartsklocka vilket fick mig att börja undra. Jag poängterade att det va en kvartkronograf, och att jag aldrig sett en speedy med kvartsverk. Han sa direkt att
Omega faktiskt har gjort Speedmasters med kvartsverk.
Så jag undrar om det finns någon mer kunnig här på KS som vet om det verkligen har tillverkats/tillverkas Speedys med kvartsverk. Det kanske till och med finns någon här på KS som äger en :D
Dela mer än gärna era kunskaper och erfarenheter :)

Tack på förhand
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Nope, inte den jag menar tyvärr. Den han hade var analog och såg precis ut som den "klassiska" Speedyn :)

(OBS lånad bild från Wikipedia)
image.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vad jag vet, eller kunnat hitta, har det inte tillverkats någon Speedy Pro, eller Omegamodell som ser ut som en Speedy Pro, med quartzverk.
 

rogart-63

Patek
Den sista är grym. Grymt ful alltså :D . Skulle inte ha nåt emot att äga en ändå :p. Har läst nåt om en speedmaster med quartz nånstans men kan inte hitta den :confused: . Om det nu vore så att den här killen har en så är det en av två i världen .
 
Topp