Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Speedmaster Moonwatch Professional FRÅGA

Diskussion i 'Diskussion' startad av Klockan, 4 juni 2016.

1. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Hej!

Kommit i kontakt med en försäljare som vill sälja en Speedy för ett helt ok pris. Eftersom jag inte köpt någon klocka i denna kaliber förr frågar jag om hjälp innan jag eventuellt slår till.

Klockan är köpt av en AD i Turkiet enligt säljaren, detta är det ända som jag undrar över....Är det smart att få en klockan typ 25% billigare eller är det dumt att köpa den och slå till på en ny?

Mvh!

2. Nicbex

Nicbex Biskop

Ingen skillnad på att köpa i Sverige eller utlandet då det är världsgaranti.

3. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Är det en riktig ad så spelar landet ingen roll :)

4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Det viktiga är att kolla att den är äkta och att det inte är stöldgods. Finns mycket konstiga klockor därute. Sen var den är köpt spelar ingen roll.

5. Tjaeng

Tjaeng Bonde

Omega är väl ett märke som det går att pruta ganska okej på? Kanske inte så mycket som 25% på just månklockan, men någonstans i närheten?

6. alfgren

alfgren Biskop

Turkiet är inte EU så du ska (enligt reglerna) betala moms på klockan också. Är det fortfarande värt det då?

7. Daniel J

Daniel J Bonde

Från:
    Trollhättan
    Om den inte redan befinner sig inom EU då det är den som för in klockan som momsar.

8. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Klockan är begagnad och finns ute på blocket för 31.500~ Dvs den är redan "hemma" i Sverige.

9. MrJon

MrJon Bonde

Från:
    Jönköping
    31500 är inte jättebilligt för en Speedy.

Icaras gillar detta.
  10. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Finns väl säljare i nedre delarna av europa som kan fixa för 30k, då slipper du även krångla med skatt.

11. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Vadå för skatt?

Icaras gillar detta.
  12. alfgren

alfgren Biskop

Det är ingen skatt i det här fallet då klockan redan är hemma. Jag läste det först som att han skulle köpa klockan från ad i turkiet.

13. Klockan
    Trådstartare

Klockan Bonde

Den är från 2015-12 och det är modellen med Safirglas (.006) Helt ok pris tror jag :)

Asplund gillar detta.
  14. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Läste också det som Alfgren nedan. Trodde att handlaren befann sig i Turkiet.

Mårtenssons ur Brookfield