• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Moonwatch Professional FRÅGA

Klockan

Omega
Hej!

Kommit i kontakt med en försäljare som vill sälja en Speedy för ett helt ok pris. Eftersom jag inte köpt någon klocka i denna kaliber förr frågar jag om hjälp innan jag eventuellt slår till.

Klockan är köpt av en AD i Turkiet enligt säljaren, detta är det ända som jag undrar över....Är det smart att få en klockan typ 25% billigare eller är det dumt att köpa den och slå till på en ny?

Mvh!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ingen skillnad på att köpa i Sverige eller utlandet då det är världsgaranti.
 

JohnDoe

Rolex
Det viktiga är att kolla att den är äkta och att det inte är stöldgods. Finns mycket konstiga klockor därute. Sen var den är köpt spelar ingen roll.
 

ChumpTime

Panerai
Omega är väl ett märke som det går att pruta ganska okej på? Kanske inte så mycket som 25% på just månklockan, men någonstans i närheten?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Turkiet är inte EU så du ska (enligt reglerna) betala moms på klockan också. Är det fortfarande värt det då?
 

Klockan

Omega
Klockan är begagnad och finns ute på blocket för 31.500~ Dvs den är redan "hemma" i Sverige.
 
Topp