Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega speedmaster "Neil Armstrong"?

Diskussion i 'Diskussion' startad av AndyAnd, 18 december 2012.

1. AndyAnd
    Trådstartare

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Flera LE har gjorts till olika rymdfarares ära, det borde således komma en hyllningsklocka för den mest historiska rymdpionjären av dem alla, Neil Armstrong. Hur lång tid tror ni det tar innan det dyker upp en? Det hade varit riktigt smarrigt eftersom Armstrong var min absoluta favorit och jag går i tankarna att köpa mig en speedmaster igen (den tredje i raden). Jag vet att Apollo XI redan har en hyllningsklocka men i min värld förtjänar Neil en alldeles egen och jag hoppas Omega resonerar likadant.

2. Johan M

Johan M Borgare

Re: Omega speedmaster

Tja, varför inte. Kanske en med lite gravyr på sidan av boetten. Gärna utan "mission patch" på tavlan.

3. Kson

Kson Friends of KS

Hade varit cool men svårt att säga om det kommer...

4. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm

Världens finaste klocka, ikonernas ikon, kungarnas konung.

5. Rber

Rber Biskop

Hade det inte varit roligt om NASA/U.S Gov gick ut och bekräftade alla konspirationer kring att månlandningen etc. ÄR fejkad. Vad skulle Omega göra då?`:lol:

6. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm

Du menar i stil med detta? Näh, nu ska vi inte vara sådana.

7. Singular

Singular Företag Forumsponsor

En hyllning till den klocka som Armstrong bar när han gick på månen? Den äger alla människor. Det är nämligen en naken handled.

8. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

so true... "Bulova-fail" var väl anledningen... US när det är som sämst (...nåja, school killings kanske toppar...) Bulova lobbade stenhårt mot militär o departement för sina (undermåliga) produkter, "Buy American"... och sket såklart i säkerheten för Neil et.al... på handlederna gick det inte! ...men en del fasta klockor i landaren var Bulova (Accutron?) som såklart inte pallade miljön... Neil lämnade enl uppgift därför sin Speedy i landaren för att...???

...fast på en del missions, för att tajma experiment(?) bar de ju trots allt TVÅ speedys... (som naturligtvis är den enda klockan godkänd för EVA... sina GMT-masters fick de leka med i kabinen, en miljö ungefär lika krävande som Pariserhjulet på Long Beach...), ...men jag vet inte hur det var med Neil A, om han hade två???

Italienarnas "flown chart" tar ju bara upp enn per Astronaut? ...det andra är väl då nån slags "mission watch"? men var finns de klockorna idag? skulle gärna ha en av dem...

9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö

Mm ...för ännu en Limited Edition-variant är precis vad Omega behöver i sitt stall.

Ursäkta min bitterhet, men det går inflation i Omega-varianter. Vilket är väldigt, väldigt synd.

10. Johan M

Johan M Borgare

Tycker inte det är ett problem med hyllningsklockor eller limiterade eller numrerade varianter så länge det görs med smak och inte en massa pistoler och sånt som har med Bond att göra på klockan. Mission patches, annorlunda bakstycken eller en ingravering av t e x Apollo XI på boetten tycker jag är helt ok. De bör däremot inte skriva ut att de är limiterade på klockan. Det räcker med XXXXX/XXXXX.

Buzz Aldrins Speedmaster var den första på månen eftersom Neil lämnade sin i månlandaren. Sen har jag för mig att Buzz speedmaster försvann i posten...

11. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Mja, den är ju ännu på okänd ort. Tanken vandrar ju om den är i en medveten besittning...

12. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Bifogade filer:

13. Crowolf

Crowolf Guest

Mårtenssons ur Brookfield