Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Omega Speedmaster Professional 145.022-69 Straight writeing

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Joshua3, 3 juli 2015.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Omega Speedmaster Professional -69ST
    Moonwatch
    145.022
    Verk: 861
    Serienummer: 31milj , 1969 enligt tabell
    Ihopsatt 16 Juni 1971 (ca 2 år efter månlandningen av Apollo 11) enligt intyget
    På baklocket står 145022-69ST HF
    Baklocket är ett så kallat "Straight writeing"

Patinerade index, se bilder
    Visarna är troligtvis ommålade/bytta, se bilder
    Tavlan i gott skick vad jag kan se.
    Baklock - ovanlig "The first watch worn on the moon" text, fanns endast på de tidiga Speedmaster efter månlandningen , senare är det annan text. Brukar vara mer eftertraktad. Baklocket är ett så kallat "Straight writeing"
    Jag har inte polerat eller liknande, boett har bruksspår se bilder.
    Okänd service historik, men drar upp fint och fjädern stannar vid fullt uppdrag, har inte testat hur den håller tiden över tid. Se bild på Timegrapher, en liten ruckning skulle den nog kunna behövs men annars bra värden.
    Kronograf funktionen funkar fint, förra ägaren sa att timvisaren på kronografen kunde flytta 0,1mm åt höger ibland, men kör man kronografen och nollställer står den rakt upp, jag har inte märkt nåt av detta
    Klockan har legat oanvänd ca 1 år, och jag har använt den vid fåtal tillfällen

Se mina bilder för egen uppfattning om skick.

Skickar med Omega Extract of the archives som är gjort förra året, kostar ca 1000kr bara det.

Pris 23500kr 24500kr, med snygg custom made raceing läderband, nästan nytt se bilder
    Finns i Göteborg, Men reser endel i Sverige i sommar så kanske kan åka förbi.

Returpolicy: Ingen retur vid F2F, ska den skickas är det retur enligt överenskommelse och vid fel i text.
    Bilderna har jag tagit och är från 2014, Obs! återanvänd dem inte utan min tillåtelse, tack!

Byte mot Speedmaster pre-moon med 321-verk kan va/bli aktuellt

_MG_3614.jpg _MG_1161.jpg _MG_3799.jpg _MG_3835.jpg _MG_3863.jpg _MG_1204.jpg _MG_1213.jpg _MG_1219.jpg _MG_3863.jpg _MG_3876.jpg _MG_3893.jpg _MG_3900.jpg _MG_3964.jpg _MG_3936.jpg ImageUploadedByTapatalk1411135935.478161.jpg ImageUploadedByTapatalk1411135964.476877.jpg ImageUploadedByTapatalk1411135974.jpg IMG_1387.jpg _MG_3604.jpg image.jpg

Senast ändrad: 6 juli 2015
    Daniel Kvist, Icaras, Ryttaren och 12 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps