• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Professional. Köpt på Loppis med....

Lemholt80

Omega
Hej. Tack för att detta fina forum finns. Fick precis mycket tacksam hjälp av David. Nu till en liten rolig historia. Som kommer eventuellt avslutas med en försäljning.
För ett tag sedan befann jag mig på en Loppis. Jag hitta en klocka som låg med 2 andra i en påse. I påsen låg en Omega Seamaster Automatic, en Omega Officer (ute just nu på tradera) med spricka i glaset samt en Omega Speedmaster Professional. Med låg en lapp som var utskriven från datorn med en massa priser på kopior av denna Speedmaster. Jag fråga om priset. -100 kr. Klippt och skuret för denna herre. Kom hem. La klockorna i byrån för att sedan ge till min son. han har en klockväska med glas som han ville fylla ut. Han är 15 och gillar Vintage Omega klockor. För ett par dagar sen så tänkte jag se lite om man kunde se hur en kopia ser ut. Så jag öppnade för att kolla. Med redskap som jag har hemma.

Va fanken tänkte jag. Detta ser inte ut som en kopia när jag öppnat den. Min första tanke var att man kanske gjort sig en 100 lapp. Sen börja jag forska lite om klockan. Med viss hjälp från ett forum. Klockan jag har är en ÄKTA!

Detta skrev jag i mitt inlägg: Hi. Please Please help me. I bought this on a fleemarket. Is it real or fake? Nubers are 321 under omega mark. and then: 24067907. On the back wich you take off this nr are: sp 145012-67.

Så...Jag köpte 3 Omega för hundringen. Nu är mina frågor som är tusentals egentligen?
Va kan denna klocka vara värd?
Ska man sälja i Sverige eller utomlands?
Hur är säkrast att göra om man ska sälja?
Ska jag sälja?
Kommer den öka i värde eller sjunka?
Ska man lämna in på Service eller inte?
Alla tips är mer än välkommna. Här är bilder på den med. Inte de bästa jag vet. Men skaka av lycka när jag förstod den va äkta. Och nu är min kamera iväg på äventyr. Så dessa bilder är de jag har nu. Samt en skakig film på Youtube. Den hittar ni på. www.1MillionMan.com
Tack för ni tog er tid. All hjälp är jag oerhört tacksam för.
Mvh
 

Bilagor

  • IMG_1340.JPG
    IMG_1340.JPG
    147.3 KB · Visningar: 1,204
  • IMG_1339.JPG
    IMG_1339.JPG
    116 KB · Visningar: 1,063
  • IMG_1333.JPG
    IMG_1333.JPG
    137.8 KB · Visningar: 1,055
  • IMG_1334.JPG
    IMG_1334.JPG
    158.9 KB · Visningar: 1,069
  • IMG_1335.JPG
    IMG_1335.JPG
    171.7 KB · Visningar: 1,058
  • IMG_1336.JPG
    IMG_1336.JPG
    104.3 KB · Visningar: 1,029
  • IMG_1337.JPG
    IMG_1337.JPG
    118.4 KB · Visningar: 1,027

Patrik J

Rolex
Sjukt... Varför händer sånt aldrig mig? Sitter på mobilen, men den verkar vara helt okej. Minst 50 papp vilken dag i veckan som helst med dagens crazy priser. Trots allt den vanligaste 321an så du kan med gott samvete sälja den i Sverige, typ här på KS. Du lär väl få något bud i pm-korgen antar jag...
 

Icaras

Rolex
Helvete vad sjukt! :wideyed:
40-50k+ skulle väl jag säga i det skicket... men beror på hur bra skick tavlan är och hur patinan är.

Jag är intresserad (varit på jakt länge), om du får rätt på priset får du gärna höra av dig! Riktigt roligt att du delar med dig.
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Haha! Grattis @Lemholt80 !!! Jag säger serva och behåll! Grym klocka som kommer öka i värde och en riktigt kul story till:) 33kronors klockan:)
Annars är det väl bara lämna in till Kaplans kvalitetsauktion i höst.
 

BCKSTRM

Rolex
Är detta på allvar? Du har en Pre-Moon speedy med step dial och DON-bezel. Bezeln löst är värd ca 20.000:-. Klockan som helhet MINST 50k! (Om allt är i sin ordning). Stort grattis! Once in a lifetime!
 

Lemholt80

Omega
Sjukt... Varför händer sånt aldrig mig? Sitter på mobilen, men den verkar vara helt okej. Minst 50 papp vilken dag i veckan som helst med dagens crazy priser. Trots allt den vanligaste 321an så du kan med gott samvete sälja den i Sverige, typ här på KS. Du lär väl få något bud i pm-korgen antar jag...
Tack för ditt svar. jag är ju alltid ute och letar fynd. Min hobby. Men detta är det bästa hittills. Bud I PM har jag fått. Men vet ej hur jag ska göra riktigt än. tack för ditt svar :)
 

Lemholt80

Omega
Helvete vad sjukt! :wideyed:
40-50k+ skulle väl jag säga i det skicket... men beror på hur bra skick tavlan är och hur patinan är.

Jag är intresserad (varit på jakt länge), om du får rätt på priset får du gärna höra av dig! Riktigt roligt att du delar med dig.
Har svarat i PM. Vi ses ädr inne. Patinan är fin tycker jag...men ingen expert alls. Tavlan ser totalt ok ut. Mvh Marcus
 

Lemholt80

Omega
Vad roligt! Vilket fynd! Fungerar den någorlunda?
Tänkte säga minst 30.000 kr, men Patrik har bättre koll på aktuella priser på Speedys. Service är ganska dyrt till 321an. Kanske 8.000 kr.
Jag har fått 2 Service priser. Ett på 5 och ett på 7000. Så ska överväga. Ska sitta bredvid när det görs...Så nervös är jag :)
 

Lemholt80

Omega
Haha! Grattis @Lemholt80 !!! Jag säger serva och behåll! Grym klocka som kommer öka i värde och en riktigt kul story till:) 33kronors klockan:)
Annars är det väl bara lämna in till Kaplans kvalitetsauktion i höst.
Många säger Kaplans Auktioner. Men de har ju en Provision som är oroväckande:) Säljer jag så ska jag försöka göra det privat. Åker gärna de milen för det ska bli en säker affär. Är så nervös annars :)
 

Lemholt80

Omega
Ja e skeptiskt :) Har du nåt kvitto på det? Har du kollat så dom inte e stulna? Nä inte ens en knarkare på stan skulle sälja dom för 100:- ?
Du får tvivla hur mkt du vill. Men den är helt ärlig. Tror inte jag skulle skriva med mitt namn mm här annars. Samt lägga ut den på olika ställen på nätet. Jag har rent mjöl i påsen rakt igenom. Mvh
 

Jimpa

Panerai
Styrker åsikten som ovan skrev, ska du sälja så sälj i befintligt skick. Fina pengar plus vid ren försäljning. En service om du ska behålla den (vilket jag hade gjort)!! vilken jackpott. Så jävla roligt att höra om såna här drömkap. Hur är ditt eget klockintresse ? Var tvungen att kolla upp ref:nummren och så vitt jag förstår så är det en klocka som är över 60år gammal då detta är det enda jag kan utgå ifrån.
Screenshot_20160716-004305.png
har du exakt årtal? Otroligt att få ta del utav detta mirakel! Lyck till oavsett hur det slutar :) jag hoppas du lägger upp flera mer detaljerade bilder på skönheten och fortsätter uppdatera vad du väljer att göra med den. . Mvh
 

Lemholt80

Omega
Styrker åsikten som ovan skrev, ska du sälja så sälj i befintligt skick. Fina pengar plus vid ren försäljning. En service om du ska behålla den (vilket jag hade gjort)!! vilken jackpott. Så jävla roligt att höra om såna här drömkap. Hur är ditt eget klockintresse ? Var tvungen att kolla upp ref:nummren och så vitt jag förstår så är det en klocka som är över 60år gammal då detta är det enda jag kan utgå ifrån.
Screenshot_20160716-004305.png
har du exakt årtal? Otroligt att få ta del utav detta mirakel! Lyck till oavsett hur det slutar :) jag hoppas du lägger upp flera mer detaljerade bilder på skönheten och fortsätter uppdatera vad du väljer att göra med den. . Mvh

Hej Jimpa. Vad jag förstår av denna lista så är det en 67a. Men som sagt så många ggr är helt ny på detta. Men fått oerhört mycket hjälp. Som jag är tacksam för. Jag kommer hålla uppdaterade på hur jag kommer göra. Men i nuläget kommer jag nog sälja...Inte helt säker. Inte fått några konkreta bud. Fått några ca bud. Men fler skarpare bilder kommer med. tack för listan. Mvh
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hej Jimpa. Vad jag förstår av denna lista så är det en 67a. Men som sagt så många ggr är helt ny på detta. Men fått oerhört mycket hjälp. Som jag är tacksam för. Jag kommer hålla uppdaterade på hur jag kommer göra. Men i nuläget kommer jag nog sälja...Inte helt säker. Inte fått några konkreta bud. Fått några ca bud. Men fler skarpare bilder kommer med. tack för listan. Mvh
Jag lovar dig att om du tar riktiga bilder och lägger upp här så kommer du att få en bra värdering i tråden. Lägg sedan ut den till öppen försäljning på Köp/Sälj med ett pris i det högre spannet av vad de kunniga här nämner så får du betydligt mer betalt än att nappa på buden du får i PM. Det ser ut att vara en fin klocka så den kommer att sälja till ett bra pris. Du har inget att vinna på att lyssna till privata meddelanden i detta fall. Du får ärligare tips publikt här då tokiga råd snabbt skulle rättas. :)
 
Topp