• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Professional. Köpt på Loppis med....

Lemholt80

Omega
Jag lovar dig att om du tar riktiga bilder och lägger upp här så kommer du att få en bra värdering i tråden. Lägg sedan ut den till öppen försäljning på Köp/Sälj med ett pris i det högre spannet av vad de kunniga här nämner så får du betydligt mer betalt än att nappa på buden du får i PM. Det ser ut att vara en fin klocka så den kommer att sälja till ett bra pris. Du har inget att vinna på att lyssna till privata meddelanden i detta fall. Du får ärligare tips publikt här då tokiga råd snabbt skulle rättas. :)
Tack så mycket för goda råd. Ska försöka hinna ta och lägga ut bilder imorgon. Får se vad jag hinner. Men ska försöka. Tack för tipsen :)
 

Lemholt80

Omega
Jag vill passa på att tacka alla som tagit sig tid att svara samt ge tips på vad jag ska göra. Jag har bestämt mig för att sälja då jag inte kommer använda den. Jag blir lite feg då jag är ganska klumpig och går med en ganska billig klocka för jag drar den i väggar och dörrhandtag med mera. Har också flickvännens hund som är extremt glad för metallsmak och alltid råkar naffsa till på armband och klockor. Jag är SÄLLAN på tillställningar då jag behöver visa upp en klocka. Klockor bör bäras tycker jag. Därför är det dumt att bara ha den liggandes. Skulle jag på tillställning så har jag faktiskt min Omega Seamaster Automatic att bära. Från samma köp som denna klocka. Så med en tår i ögat kommer jag sälja mitt största loppisfynd genom tiderna. Nu ska jag bara ta skarpare bilder samt lägga ut den till försäljning. Måste man ha visst antal inlägg på denna sida för att få sälja? Tar tacksamt emot en massa inlägg i så fall. Kommer ha en öppen budgivning i vilket fall. Jag kan även tänka mig att åka en bit för att göra affären öga mot öga. Något mer man ska tänka på? Och ett tack till alla trevliga själar som hjälper till. Än så länge bara trevliga möten. Och en misstänksam. Men det var jag beredd på. Men men. Tar nu gärna emot "tänka på tips".
Mvh
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag vill passa på att tacka alla som tagit sig tid att svara samt ge tips på vad jag ska göra. Jag har bestämt mig för att sälja då jag inte kommer använda den. Jag blir lite feg då jag är ganska klumpig och går med en ganska billig klocka för jag drar den i väggar och dörrhandtag med mera. Har också flickvännens hund som är extremt glad för metallsmak och alltid råkar naffsa till på armband och klockor. Jag är SÄLLAN på tillställningar då jag behöver visa upp en klocka. Klockor bör bäras tycker jag. Därför är det dumt att bara ha den liggandes. Skulle jag på tillställning så har jag faktiskt min Omega Seamaster Automatic att bära. Från samma köp som denna klocka. Så med en tår i ögat kommer jag sälja mitt största loppisfynd genom tiderna. Nu ska jag bara ta skarpare bilder samt lägga ut den till försäljning. Måste man ha visst antal inlägg på denna sida för att få sälja? Tar tacksamt emot en massa inlägg i så fall. Kommer ha en öppen budgivning i vilket fall. Jag kan även tänka mig att åka en bit för att göra affären öga mot öga. Något mer man ska tänka på? Och ett tack till alla trevliga själar som hjälper till. Än så länge bara trevliga möten. Och en misstänksam. Men det var jag beredd på. Men men. Tar nu gärna emot "tänka på tips".
Mvh
Du måste glatt posta fem inlägg till och vänta till nästa helg innan du får tillgång till Köp&Sälj. Budgivning sysslar vi inte med på Klocksnack men jag tror att du har en god chans att sälja den dyrt om du bara tar dig tid och postar bra bilder här i tråden så hjälper vi dig att göra en annons innan du kvalificerat dig till säljdelen på forumet.

Här hittar du reglerna för köpavdelningen:
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-150130.17050/

Gör inget överilat via PM. Eventuella köpare kommer att vänta till nästa helg utan problem. De som inte kan det är förmodligen sugna på att köpa klockan till underpris idag. :)

Personligen så tror jag att du kan få något över 50 för klockan.
 

Lemholt80

Omega
Du måste glatt posta fem inlägg till och vänta till nästa helg innan du får tillgång till Köp&Sälj. Budgivning sysslar vi inte med på Klocksnack men jag tror att du har en god chans att sälja den dyrt om du bara tar dig tid och postar bra bilder här i tråden så hjälper vi dig att göra en annons innan du kvalificerat dig till säljdelen på forumet.

Gör inget överilat via PM. Eventuella köpare kommer att vänta till nästa helg utan problem. De som inte kan det är förmodligen sugen på att köpa klockan till underpris idag. :)
Åter igen. tack för hjälpen. Jag kan med vänta. Och på denna vecka kommer jag nog göra fler inlägg. Lite beroende att sitta här faktiskt. Samt fruktansvärt kul. Många av er är så hjälpsamma och trevliga.Nästan så man blir lite tårögd faktiskt. Jag har faktiskt frågat min son som har fota som intresse att fota några kort med sin riktiga kamera. Vill också säga att jag kommer fortsätta med mitt Omega intresse. Hade jag vetat om denna sida tidigare hade jag gått med för länge sedan. Jag köper ungefär ett 50 - 60 tal Omegas varje år för att tjäna lite extra. Men funderar nu på att börja samla lite. Har varit i tankarna länge. men ska nog göra slag i saken nu. Tack än en gång för hjälpen Per.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Åter igen. tack för hjälpen. Jag kan med vänta. Och på denna vecka kommer jag nog göra fler inlägg. Lite beroende att sitta här faktiskt. Samt fruktansvärt kul. Många av er är så hjälpsamma och trevliga.Nästan så man blir lite tårögd faktiskt. Jag har faktiskt frågat min son som har fota som intresse att fota några kort med sin riktiga kamera. Vill också säga att jag kommer fortsätta med mitt Omega intresse. Hade jag vetat om denna sida tidigare hade jag gått med för länge sedan. Jag köper ungefär ett 50 - 60 tal Omegas varje år för att tjäna lite extra. Men funderar nu på att börja samla lite. Har varit i tankarna länge. men ska nog göra slag i saken nu. Tack än en gång för hjälpen Per.
Går du igenom så många ur måste du ha snubblat över fler skatter, har du några hemma nu? Vi nördar älskar bilder. Vilken säljkanal brukar du använda?
 

Lemholt80

Omega
Går du igenom så många ur måste du ha snubblat över fler skatter, har du några hemma nu? Vi nördar älskar bilder. Vilken säljkanal brukar du använda?
Jag har haft ganska många på Tradera. Men flest på eBay. Just nu har jag en Omega Officer som säljs idag på Tradera. Dumt nog raderat alla bilder efter jag sålt. Men ska lägga ut om en annan klocka idag som jag inte vet modell på. Så håll ögonen öppna om du/ni kan hjälpa.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag har haft ganska många på Tradera. Men flest på eBay. Just nu har jag en Omega Officer som säljs idag på Tradera. Dumt nog raderat alla bilder efter jag sålt. Men ska lägga ut om en annan klocka idag som jag inte vet modell på. Så håll ögonen öppna om du/ni kan hjälpa.
Ok, gör så! Du skulle även få bra betalt på tradera eller ebay för speedmastern men personligen tycker jag det är roligare om den hamnar på forumet.
 

BCKSTRM

Rolex
Kommer inte ha råd mer ser fram mot annonsen :) Var snäll att ta bra bilder ;) Grattis åter igen!
Det är ju varje klocknörds dröm att hitta ett sådant här kap!
 

413x

Breitling
Fan vilken kul grej!
Jag som hänger med min tjej på loppisar överallt och hittar aldrig annat än gamla skolplanscher till SOFO-priser och loppbitna LP-skivor.
 

Lemholt80

Omega
Som vanligt är det intressant vilka som skickar PM med bud, och hur de buden ser ut. :)

Stort grattis till klockan. Lyssna på råden @Per och @Aurum ger dig.
Det är kul med buden som kommer i PM. För det är några nu. Vill inte nämna namn. Men det är inga konkreta siffror. De är lite svävande. Men alla bud är ändå välkomna. Så länge man inte är oförskämd så :)
 

Lemholt80

Omega
Fan vilken kul grej!
Jag som hänger med min tjej på loppisar överallt och hittar aldrig annat än gamla skolplanscher till SOFO-priser och loppbitna LP-skivor.
Vill inte låta som en expert här. Men bästa är att gå på de loppisar man själv vill. Nu vet jag inte alls hur din tjej är. Men är jag med min tjej på Loppis så har jag inte mkt att säja till om. Och man får ju bara kolla där hon vill kolla.....oj oj...Hårt man har det :p
 

månljus

Panerai
Riktigt sjukt! Bara att gratulera! Ett tips är att kolla in några annonser som redan ligger ute så att du vet vad du ska ha med. Även riktlinjerna som postades tidigare.
 

Jimpa

Panerai
Bilder förfan! Har följt denna tråd i säkert tre dagar nu Och varje notis blir jag lika besviken utav :nailbiting:. Upp med skiten nu :D
 

Lemholt80

Omega
Bilder förfan! Har följt denna tråd i säkert tre dagar nu Och varje notis blir jag lika besviken utav :nailbiting:. Upp med skiten nu :D
Va fan. Lugn lugn. Jag sa kanske. Min telefon tar sunk bilder. Min son springer och jagar några pixlar i form av Pokemon. Han har kameran. Jag lovar lovar lovar. Senast måndag. I morgon som idag är det kalas. Så senast senast måndag. Jag lovar. Förlåt du fått vänta
 

Jimpa

Panerai
Nej men otippad story, lite som askungen jämfört med många andra trådar här inte sant? Det finns ju något extra här och jag skulle vilja se bättre bilder på tavlan osv som jag tyckte var bristfälliga i skärpa i första inlägget. Sen är det lite ironi i mitt inlägg men samtidigt en nypa gliring. Jag gillar ju bli förtrollad utav en historia som denna, drömma om att det kan vara jag nästa gång som gör ett sånt kap. Och har inget att tillföra i tråden då jag redan skrivit vad jag tycker. Men då det lyser röda notiser varje gång jag loggar in så vill jag ju gärna se en fortsättning på denna historia , men det är ju mest inlägg som liknar dem första 5st. Så i brist på annat så slängde jag iväg en liten "jalla din fralla" kommentar. Lite som att vänta på säsong två efter att man knarkat en series första säsong. Är du med ? Låt livets små obetydliga ting färga ditt sinne till den största potential. Jag är medveten att denna speedmaster inte botar cancer , men jag hör vad du säger , den som väntar på något gott.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Otroligt kul, grattis @Lemholt80 till bland de sjukaste fynd jag läst om på detta forum :)

Jag sålde precis en likadan med tidsenlig länk och i ett bättre skick för 70+ så min spontana gissning är att du får kring 50-55 för denna i sitt nuvarande skick. Internationellt kan du möjligen få lite mer i bästa fall men då har du andra risker såsom frakt och försäkring osv..

En tidsenlig länk till dessa ligger i ett pris spann kring 12-15k idag med rätt ändlänkar. Vad gäller bezeln är det inga 20k men däremot nånstans i krokarna kring 12-15k.

Om du gillar klockor och klockan i sig finns det ingen anledning att sälja då du har fyndat rejält. Behöver du pengarna till något annat så greppar du en kamera och lägger ut den här eller lyssnar på de riktigt seriösa buden du fått via pm.

Skulle det vara något som jag kan hjälpa dig med så finns det många omega intresserade på forumet som kan bistå med assistans. Kolla gärna guiden kring just din modell på speedmaster101 också :)

Lycka till med klockan, otroligt kul fynd :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Och inte ett hum om pris på en handjagad speedys värde. Kanske ramlat igenom en hel del andra juveler även vid försäljning nr 2 som är sjukt fel prissatta. Eller är allt bara bull
Kör han Tradera eller Bukten som han säger så sätter marknaden ett pris förutsatt att det är auktion...
Men köper man så många Omega varje år och inte vet vad man har i handen när man ser referens och verk efter att ha öppnat så kanske den här tråden är to good to be true. Men jag hoppas såklart att det inte är så :)
 
Topp