• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Professional. Köpt på Loppis med....

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Slarvigt av mig. Tror de är original. De ser väl inte heller bytta ut, men i vissa ljus ser deras lysmassa lite ljusare ut än tavlans. Tror det beror på att den vita metallen gör att visarnas helhet ser ljusare ut... Har också fått för mig att tavlans och visarnas lume inte alltid patineras exakt lika, generellt sett... Stämmer det?
Bjuder väl på en bild också ;)
image.jpeg
Precis, det är inget som säger att det var samna blandning lysmassa på tavla och visare från fabrik. Många faktorer som kan spela in.
 

BCKSTRM

Rolex
Precis, det är inget som säger att det var samna blandning lysmassa på tavla och visare från fabrik. Många faktorer som kan spela in.
Lite lurigt det där. Har sett vissa vintage-Sub med (enligt välrenomerad säljare) originaltavla och -visare, men där lumen skiljer sig åt ganska mycket. Det är ju en betydande skillnad i värde om det inte matchar...
 

Lemholt80

Omega
Hört att det ska vara viktigt att den lyser med... vet ej om detta är bra eller dåligt sken från den.
Detta är taget med en redig sket kamera som vi skåningar säger.
 

Bilagor

  • IMG_1363.JPG
    IMG_1363.JPG
    50.9 KB · Visningar: 150

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hört att det ska vara viktigt att den lyser med... vet ej om detta är bra eller dåligt sken från den.
Detta är taget med en redig sket kamera som vi skåningar säger.
I ditt fall ska du va glad att dom knappt lyser !
De är en indikation att dom förmodligen är original.
Stark lum= oftast nya visare , eller nypålagd lum på index/visare. Ej bra i vintagevärden oftast :)
 

Brunleif

Panerai
Dock förvånansvärt att de lyser alls på en 60? År gammal klocka. Den lysmassan vill inte jag få på huden i vart fall.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tydligen bör vintage Speedys lysa lite, enligt vad jag har hört. Kanske använde de annan lume än t ex Rolex som väl är heldöda när de är 50 år?
 

lightningii

Breitling
gratulerer, utrolig at de som selger en "påse" med Omega klokker ikke gjør et google seach i det minste for å se evetuelt verdi..:)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag måste bara kommentera din säljannons.
Buuuu, det är nog så nära man kan komma en auktion i mina ögon.
Och "säljs enbart på klocksnack" med en video på you-tube känns ju även det sådär internt.

Ja ja, med det gnället får jag väl gratulera till ett fint klockfynd och lycka till med försäljningen. :D
/j
 

Lemholt80

Omega
Jag måste bara kommentera din säljannons.
Buuuu, det är nog så nära man kan komma en auktion i mina ögon.
Och "säljs enbart på klocksnack" med en video på you-tube känns ju även det sådär internt.

Ja ja, med det gnället får jag väl gratulera till ett fint klockfynd och lycka till med försäljningen. :D
/j
Jaa du. Den Svenska avundsjukan och inte bara kunna låta saker vara när man sitter vid datorn. Men som svar på dina funderingar. Så nära en auktion vet jag inte om det är. På en auktion vet man inte slutsummans tak. Det gör man här. Bara att man får pruta på priset. Vad felet med det är förstår jag inte. Plus. Jag tar ingen provision, moms eller klubbavgift. Vad det gäller Youtube. Om du läser så står det 2 ggr att den säljs på KS. Bara för att visa att klockan fungerar. Och det kan jag tycka är ok. Vem köper en bil utan att testköra den innan. Om den inte säljs som skrotbil då så klart. Jaja. Men tack för att du lycko önska mig med fyndet. Och för att reta dig lite extra hoppa jag över frågetecken och komman i hela denna texten. En sista sak.

Bättre att vara ute på hal is och ha det glatt. Än att gå i lera och sörja.

Ha en bra dag.
Mvh Marcus
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jaa du. Den Svenska avundsjukan och inte bara kunna låta saker vara när man sitter vid datorn. Men som svar på dina funderingar. Så nära en auktion vet jag inte om det är. På en auktion vet man inte slutsummans tak. Det gör man här. Bara att man får pruta på priset. Vad felet med det är förstår jag inte. Plus. Jag tar ingen provision, moms eller klubbavgift. Vad det gäller Youtube. Om du läser så står det 2 ggr att den säljs på KS. Bara för att visa att klockan fungerar. Och det kan jag tycka är ok. Vem köper en bil utan att testköra den innan. Om den inte säljs som skrotbil då så klart. Jaja. Men tack för att du lycko önska mig med fyndet. Och för att reta dig lite extra hoppa jag över frågetecken och komman i hela denna texten. En sista sak.

Bättre att vara ute på hal is och ha det glatt. Än att gå i lera och sörja.

Ha en bra dag.
Mvh Marcus
Om du tror att jag skriver detta av avundsjuka så har du helt fel. Den läggningen har inte jag.
/j
 

Lemholt80

Omega
Vi kan stänga ner diskussionen här. Detta är ingen Auktion. Jag frågade admin om man fick gå ner i pris istället för köparens skull och det fick man. Och de prutar ju ner priset. Trissar inte upp det som man gör på auktion. Så på så sätt blir det ju lägstbjudande om vi ska leka med ord. Så koddar och morötter.

Så kort sagt. Jag frågade Admin om detta var ok. Och det var det. Alltså inget att kivas om.

Mvh
Marcus
 

Lemholt80

Omega
- Hur går det med intresset för ditt ur, några spekulanter med tanke på det stora intresset när du presenterade ditt fynd?
Jag har bara fått 2 prutningar. Ett var lite väl tyckte jag. Han erbjöd 1000 kr. Så jag erbjöd honom mina gamla sura strumpor för det priset. Inte hört av honom efter det. Sen en prutning som är ganska Seriöst. Men tror det är för att göra vinst på klockan. Så hoppas på någon som vill ha klockan själv. Som prutar upp klockan lite från det jag fick.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Rent generellt är 70 långt över vad den är värd med tanke på skick och servicebehov. 321 är inte billigt att serva.. Min gick på över 12. Man bör sätta ett realistiskt pris redan från början, tanken med vårt köp/sälj är inte att det skall fungera som på en bazaar. Man sätter det pris som är realistiskt och vad man faktiskt tror man kan sälja den för.
 

Lemholt80

Omega
Rent generellt är 70 långt över vad den är värd med tanke på skick och servicebehov. 321 är inte billigt att serva.. Min gick på över 12. Man bör sätta ett realistiskt pris redan från början, tanken med vårt köp/sälj är inte att det skall fungera som på en bazaar. Man sätter det pris som är realistiskt och vad man faktiskt tror man kan sälja den för.
Jag tror faktiskt den kan gå för 70'. En klocka i England såldes i veckan för 6900 £. Och den var i Service behov vill jag lova. Möglig och dann. Enligt Rydbergs ur. Skulle service i Schweiz för denna gå på 5000 kr. MEN Rydbergs ur har den SÄMSTA servicen själva. Så nonchalanta. Men åter till ämnet. Jag tror på detta pris. Och prutar ingen ner den innan lördag så får ni ta bort annonsen. Mvh
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tror faktiskt den kan gå för 70'. En klocka i England såldes i veckan för 6900 £. Och den var i Service behov vill jag lova. Möglig och dann. Enligt Rydbergs ur. Skulle service i Schweiz för denna gå på 5000 kr. MEN Rydbergs ur har den SÄMSTA servicen själva. Så nonchalanta. Men åter till ämnet. Jag tror på detta pris. Och prutar ingen ner den innan lördag så får ni ta bort annonsen. Mvh

Min servades i Schweiz hos Omega.. Vi tar inte bort annonser som inte bryter mot regelverket.
 
Topp