• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Professional. Köpt på Loppis med....

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag förstår dig helt. Men man kan ju med pruta till 50 eller 55. Jag har en som prutat på en bit. Och en till 1000 kr. Men han erbjöd jag bara mina sura strumpor. Inte hört av honom efter det.

Som sagt. Admin kunde sagt detta inte var ok. Och eftersom admin är här inne så har de läst vad ni skrivit. Men inte kommenterat. Så jag förstår er frustration. Men nu ska jag kolla Frozen med min lilla son. Men läser sedan med respekt vad ni skrivit.
Du verkar ha missat att detta är ett entusiastforum som bland annat bygger på att man inte försöker blåsa folk på 15 papp. Du kanske borde testa blocket istället?
 

Lemholt80

Omega
Du verkar ha missat att detta är ett entusiastforum som bland annat bygger på att man inte försöker blåsa folk på 15 papp. Du kanske borde testa blocket istället?

Blåsa på 15 papp? Vem har sagt att jag försöker blåsa någon på 15 papp? Nog för att jag är lite korkad och NYBLIVEN entusiasm. Men vad har det med Blocket att göra. Om jag säljer där eller här? Här finns regler, ja. Har jag frågat admin om dem innan, ja. Var det ok för dem, ja. Så då påstår du att jag tillsammans med admin har försökt blåsa någon på 15 papp? Det är ganska allvarliga anklagelser du kommer med. Både mot mig och admin här på sidan. Läste du ens annonsen innan den ändrades till ett rimligt pris? Där va folk som chansa och pruta den till 1000 kr. Skulle det bli samma ramaskri om jag sålde den för det? Hade ni då hoppat på den personen att jag blåste dem på pengar med? Nä det tror jag inte. Han tog en chansning och pruta den till 1000 kr, men jag nappade inte. Ni sitter nu där bakom era skärmar och försöker klura ut ett och annat. Jag har all respekt för denna sida. All respekt till de som varit vänliga och hjälpt till. Nä du yonsson. Du får ta och trippa vidare i din ballerina dräkt. Här försöker jag tillsammans med admin inte att blåsa någon.

Trevlig sommar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blåsa på 15 papp? Vem har sagt att jag försöker blåsa någon på 15 papp? Nog för att jag är lite korkad och NYBLIVEN entusiasm. Men vad har det med Blocket att göra. Om jag säljer där eller här? Här finns regler, ja. Har jag frågat admin om dem innan, ja. Var det ok för dem, ja. Så då påstår du att jag tillsammans med admin har försökt blåsa någon på 15 papp? Det är ganska allvarliga anklagelser du kommer med. Både mot mig och admin här på sidan. Läste du ens annonsen innan den ändrades till ett rimligt pris? Där va folk som chansa och pruta den till 1000 kr. Skulle det bli samma ramaskri om jag sålde den för det? Hade ni då hoppat på den personen att jag blåste dem på pengar med? Nä det tror jag inte. Han tog en chansning och pruta den till 1000 kr, men jag nappade inte. Ni sitter nu där bakom era skärmar och försöker klura ut ett och annat. Jag har all respekt för denna sida. All respekt till de som varit vänliga och hjälpt till. Nä du yonsson. Du får ta och trippa vidare i din ballerina dräkt. Här försöker jag tillsammans med admin inte att blåsa någon.

Trevlig sommar.
Lägger man ut något för 15 papp mer än vad man blivit rekommenderad så beter man sig inte som man borde på ett entusiastforum, det borde vara ganska enkelt att förstå. Så kanske inte en blåsning men osportsligt och osmakligt.
 

DrKlocka

Audemars
Snacka om att tråden fick en tråkig vändning de sista sidorna. Jag kan ju hålla med att det känns lite drygt att försöka pressa ur varenda krona ur en klocka som i stort sett hittats gratis och säljs på samma forum som alla tips har getts. Hade den sålts till ett mer rimligt pris hade det varit lättare att svälja.
Men i vilket fall är det en lite kul historia och jag hoppas själv att man någon gång gör ett lika fint fynd :)
 

Lemholt80

Omega
Lägger man ut något för 15 papp mer än vad man blivit rekommenderad så beter man sig inte som man borde på ett entusiastforum, det borde vara ganska enkelt att förstå. Så kanske inte en blåsning men osportsligt och osmakligt.
Så.....Du läste alltså inte annonsen innan jag ändrade den. Då kan vi avsluta diskussionen här.
 

A.J.

Panerai
Då kan du väl undvara en minut av din tid att förklara för mig. Som jag skrev i förra tråden. Jag är lite korkad.
Om jag som relativt nybliven KS:are skulle kunna få flika in en sak...
Om jag inte minns fel så vände du dig till KS för att få hjälp av den expertis som finns samlad här ang. äkthet och värde på ditt "loppisfynd"... vilket många bidrog till att delge.. om man nu får hjälp med att skapa sig en bild om ett gällande marknadsvärde så förstår åtminstone inte jag varför man väljer att krångla till det och sätta ett pris ca.20k ÖVER det för att sen få seriösa spekulanter att pruta ner den..
Risken som jag ser det är att köpare som är genuint intresserade tappar intresset pga detta sätt och de reaktioner som det skapat. Hade det inte varit bättre att tacka för all hjälp, annonserat ut den till rekommenderat värde och fått den såld omgående! Det är ju en "once in a lifetime" affär hursomhelst...
Det är iallafall min åsikt i det hela..
 

Lemholt80

Omega
Om jag som relativt nybliven KS:are skulle kunna få flika in en sak...
Om jag inte minns fel så vände du dig till KS för att få hjälp av den expertis som finns samlad här ang. äkthet och värde på ditt "loppisfynd"... vilket många bidrog till att delge.. om man nu får hjälp med att skapa sig en bild om ett gällande marknadsvärde så förstår åtminstone inte jag varför man väljer att krångla till det och sätta ett pris ca.20k ÖVER det för att sen få seriösa spekulanter att pruta ner den..
Risken som jag ser det är att köpare som är genuint intresserade tappar intresset pga detta sätt och de reaktioner som det skapat. Hade det inte varit bättre att tacka för all hjälp, annonserat ut den till rekommenderat värde och fått den såld omgående! Det är ju en "once in a lifetime" affär hursomhelst...
Det är iallafall min åsikt i det hela..

Jo. Kloka ord. Jag ville ge alla chansen. 70 satte jag för att admin sa att jag måste ha ett pris. Jag fick inte sälja för högre än vad jag uppgett i annonsen. I annonsen skrev jag till och med detta. Samt "pruta på" 70 är bara en siffra för att jag behöver sätta en. Och som jag skrivit flera gånger innan. Detta var för att flera skulle få chansen. Jag fick inte ha ett bud krig. Och då frågade jag specifikt om jag fick sätta ett högre pris. Men att man fick pruta ner det. I all välmening. Inte för att dra ut varenda krona. Tvärt om. För att sälja till ett pris både köpare och jag var nöjd med. Men...Då kom detta upp. Samt att en tand saknades. Det jag gjorde direkt var att springa ner till en urmakare för att öppna och kolla. Jag ändrade i annonsen direkt. Sen kom nästa om min prissättning. Jag ändrade det. Och här sitter vi nu. Jag har sett Frozen med min son. Käkat middag med honom samt min flickvän. Varit på stan med båda mina söner. Men diskussionen är fortfarande igång. Om jag har uttryckt mig klantigt i annonsen ber jag om ursäkt för det. Om jag sårat någon här inne så ber jag en del om ursäkt. Dock har inte min mening varit att såra någon. Är någon sur på mig. Må så vara. Mitt liv fortsätter. Så gör era. Försök att göra något kul istället för att bara gå ihop och klanka ner på folk. Jag är super tacksam för den hjälp jag fått. För de som hjälpt mig i Forum och i PM. Jag är ganska trevlig av mig. Tro det eller ej. Skämtsam. Kanske har lite lätt att gå in i försvars ställning. Men jag kan även förlåta be om ursäkt och gå vidare. Nu fick du detta som Citat. Var inte bara mot dig. Så detta kopierar jag och lägger ut.
 

Lemholt80

Omega
Jag ville ge alla chansen. 70 satte jag för att admin sa att jag måste ha ett pris. Jag fick inte sälja för högre än vad jag uppgett i annonsen. I annonsen skrev jag till och med detta. Samt "pruta på" 70 är bara en siffra för att jag behöver sätta en. Och som jag skrivit flera gånger innan. Detta var för att flera skulle få chansen. Jag fick inte ha ett bud krig. Och då frågade jag specifikt om jag fick sätta ett högre pris. Men att man fick pruta ner det. I all välmening. Inte för att dra ut varenda krona. Tvärt om. För att sälja till ett pris både köpare och jag var nöjd med. Men...Då kom detta upp. Samt att en tand saknades. Det jag gjorde direkt var att springa ner till en urmakare för att öppna och kolla. Jag ändrade i annonsen direkt. Sen kom nästa om min prissättning. Jag ändrade det. Och här sitter vi nu. Jag har sett Frozen med min son. Käkat middag med honom samt min flickvän. Varit på stan med båda mina söner. Men diskussionen är fortfarande igång. Om jag har uttryckt mig klantigt i annonsen ber jag om ursäkt för det. Om jag sårat någon här inne så ber jag en del om ursäkt. Dock har inte min mening varit att såra någon. Är någon sur på mig. Må så vara. Mitt liv fortsätter. Så gör era. Försök att göra något kul istället för att bara gå ihop och klanka ner på folk. Jag är super tacksam för den hjälp jag fått. För de som hjälpt mig i Forum och i PM. Jag är ganska trevlig av mig. Tro det eller ej. Skämtsam. Kanske har lite lätt att gå in i försvars ställning. Men jag kan även förlåta be om ursäkt och gå vidare. Nu fick du detta som Citat. Var inte bara mot dig. Så detta kopierar jag och lägger ut.
 

Mr Chance

Kalmar
Du blir illa behandlad här och jag tycker att du ska sälja uret via en annan väg. Det står var och en fritt att lägga ett bud på ditt ur men istället för det så kommenteras det elakt och illvilligt. Din annons är riktig och korrekt men att någon tycker att du ska ange ett lägre pris för att du fått det rådet på forumet är ju uppenbart enfaldigt. Det är ditt ur och är man som sagt intresserad av att köpa det så är det bara att kontakta dig.

Du behöver inte gå i "försvarsställning" och svara istället bara på frågor om ditt ur. En annan möjlig försäljningsväg är Tradera med ett reservationspris angivet. Då slipper du alla enfaldiga kommentarer om din korrekta säljannons för ett attraktivt ur. Lycka till med försäljningen!
På tal om enfaldiga kommentarer...
 

Lemholt80

Omega
Du blir illa behandlad här och jag tycker att du ska sälja uret via en annan väg. Det står var och en fritt att lägga ett bud på ditt ur men istället för det så kommenteras det elakt och illvilligt. Din annons är riktig och korrekt men att någon tycker att du ska ange ett lägre pris för att du fått det rådet på forumet är ju uppenbart enfaldigt. Det är ditt ur och är man som sagt intresserad av att köpa det så är det bara att kontakta dig.

Du behöver inte gå i "försvarsställning" och svara istället bara på frågor om ditt ur. En annan möjlig försäljningsväg är Tradera med ett reservationspris angivet. Då slipper du alla enfaldiga kommentarer om din korrekta säljannons för ett attraktivt ur. Lycka till med försäljningen!

Tack Joakim C. Du har precis gjort min dag :) Återigen tack :)
 

Mr Chance

Kalmar
Inte vet jag hur du ser ut. Sen att jag har dyslexi och du driver med det är ju jätteduktigt av dig med. Men fattades bara att du skulle vara en språkpolis mot en dyslektiker också. Men njut av det du.
Jag brukar normalt inte kommentera särskrivningar och annat men eftersom du var otrevlig tänkte jag att det kanske är så du vill ha det.
Vad jag dock inte begriper är att man kan ha så extremt dålig taktkänsla som du verkar ha att du inte verkar förstå att det blir lite dålig stämning pga din annons. Otroligt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Många åsiktsryttare här. Men det är bara kul. Jag frågade fortfarande admin om detta var ok. Och det var det. Att ni sen sitter och skriker er hesa och pekar med pekfingret. Också helt ok. För det bekommer mig ej. Men mindre trevligt folk finns överallt. Så inget som överraskar att det skulle finnas här. Men för att lugna allas nerver är jag nu eventuellt på g att serva klockan. För det fattas eventuellt en tand på ett hjul som jag är på g ner att kolla just i detta nu. Så sitt ni kvar och kritisera så ses vi sen.
KS är ett diskussionsforum så åsikter finns det gott om. Det är bara hugga i sig och ta till sig det som är vettigt. Att det viner lite om öronen när dyrare klockor ska säljas är inget ovanligt och efter att ha läst tråden tycker jag du klarat dig bra. Kolla i minst prisvärda-tråden om du känner dig sopigt behandlad :) De som i tråden och eventuellt via PM haussat dina förväntningar på klockans värde kan tyckas vara "på din sida" men jag tror att de nog är det största problemet i detta fall.
Du skulle gjort som jag skrev i början och lämnat in den till Kaplans ;)
Hoppad det reder sig och klockan hamnar hos nån som verkligen vill ha den!
 

Lemholt80

Omega
KS är ett diskussionsforum så åsikter finns det gott om. Det är bara hugga i sig och ta till sig det som är vettigt. Att det viner lite om öronen när dyrare klockor ska säljas är inget ovanligt och efter att ha läst tråden tycker jag du klarat dig bra. Kolla i minst prisvärda-tråden om du känner dig sopigt behandlad :) De som i tråden och eventuellt via PM haussat dina förväntningar på klockans värde kan tyckas vara "på din sida" men jag tror att de nog är det största problemet i detta fall.
Du skulle gjort som jag skrev i början och lämnat in den till Kaplans ;)
Hoppad det reder sig och klockan hamnar hos nån som verkligen vill ha den!

Tack. Att det viner om öronen är inga problem. Jobbat inom Krim vården i 5 år. Så detta är lugnt. Kaplans var i diskussion med mig. Men lovade ut den här. Så den hamnade här. Men men. Nä, detta gör mig bara mer sugen på att fortsätta med klockor och få hänga här med allt trevligt folk. Små skums folket bekommer mig inte det minsta. Men det är kul att diskutera om det är något att diskutera.
 

Lemholt80

Omega
Jag brukar normalt inte kommentera särskrivningar och annat men eftersom du var otrevlig tänkte jag att det kanske är så du vill ha det.
Vad jag dock inte begriper är att man kan ha så extremt dålig taktkänsla som du verkar ha att du inte verkar förstå att det blir lite dålig stämning pga din annons. Otroligt.

Vad skrev jag som var otrevligt som gjorde att du var tvungen att klanka ner på min dyslexi? Eller du är inte bara språkpolis? Utan forums polis med?
 

Lemholt80

Omega
Ganska otrevlig underton i ocanstående inlägg tycker jag. Men du kanske gav mig äkta positiv feedback? I så fall tackar jag för den.

Jaha. Men...Ska vi kasta sten i glashus? Då var detta ett trevligt inlägg då? "På tal om enfaldiga kommentarer..." Men då vet jag vad du är för en. Din och min diskussion slutar här. Du är bara en nätmobbare bakom skärmen för mig från och med nu. Otroligt.
 

BCKSTRM

Rolex
What ever...

Du är inte här för att snacka klockor, nära ett intresse och bidra till forumet. Du är här endast för att nyttja kunskapen för att sedan kunna klämma ut så mycket du kan ur klockorna du hittar på loppisar.

Helt fine att göra business av klockor, bilar och annat, men då finns som sagt blocket... "Bilkrängeri" tycker inte jag hör hemma på ett entusiastforum.

PS. Att sätta ett pris 20k (40%) över (ungefärligt) marknadspris är inte att ge alla chansen. Det är att hoppas lura en stackare som inte vet mer, men samtidigt öppna bakdörren för att sälja till marknadspris om ingen är dum nog att köpa till överpris. DS
 

Mr Chance

Kalmar
Jaha. Men...Ska vi kasta sten i glashus? Då var detta ett trevligt inlägg då? "På tal om enfaldiga kommentarer..." Men då vet jag vad du är för en. Din och min diskussion slutar här. Du är bara en nätmobbare bakom skärmen för mig från och med nu. Otroligt.
Haha, trodde du att den kommentaren gällde dig? Den gällde förstås Joakim C:s kommentar.
Jo, nätmobbare är mitt mellannamn.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
@Lemholt80 , ett råd: Ta inte tips från folk som enbart skriver vad som är dåligt med KS hela tiden. Vi har en atmosfär här (oftast hjälpsam och trevlig) vilken vi värnar om. Givetvis finns det saler som inte bryter mot reglerna men som bryter mot de normer som finns.
 

egbert

Panerai
Jag fattar inte. TS hävdar gång på på gång på gång att han har satt det höga priset för att man inte skulle få sälja för mer än det utsatta priset. Men någon sådan regel finns väl inte?
Man sätter väl ett pris som man är beredd att sälja klockan för. Om det sedan skulle uppstå ett våldsamt intresse från spekulanter och högre bud inkommer, är det väl ändå helt ok att sälja till högre pris än utsatt?
 
Topp