• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Professional. Köpt på Loppis med....

Lemholt80

Omega
@Lemholt80 , ett råd: Ta inte tips från folk som enbart skriver vad som är dåligt med KS hela tiden. Vi har en atmosfär här (oftast hjälpsam och trevlig) vilken vi värnar om. Givetvis finns det saler som inte bryter mot reglerna men som bryter mot de normer som finns.
jag tycker inte alls att KS är tråkigt. Och jag är här för att stanna. Så länge inte jag inte blir utslängd för att försvara mig. Jag har fått mkt bra och fin hjälp av många. Sedan att dessa "rediga-karlarna-bakom-skärmen" gossarna är här förstår jag helt. Jag har ett intresse för klockor. Ja, jag köper och säljer klockor. Nä dessa små pågar eller små gubbar är bara roliga. Jag skynda mig till och med att göra mat och äta bara för att få komma tillbaka. Inte för att det kivas här. Utan för att det är kul att läsa och lära. jag kommer inte ha råd med de dyraste klockorna här. Jag kommer inte behålla alla klockor jag köper på Loppisar. Men jag behåller ganska många för att se hur de blir med olika remmar och armband och länkar. Jag stor trivs här. Men jag försvarar mig lik förbannat när jag blir påhoppad. Sen att man varit med på ett forum länge?? Va fanken...Gör det att han som varit medlem i ett par år inte varit nybörjare helt plötsligt?? men kort sagt så trivs jag här och är kvar för att stanna. Ville inte blåsa någon. Är där säger ju dessa gubbar emot sig själv. Varför komma in och blåsa folk på ett forum som jag VET kan mer om klockor än mig. Kanske då jag skulle sålt på Blocket eller Tradera. Eller har jag fel??
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag fattar inte. TS hävdar gång på på gång på gång att han har satt det höga priset för att man inte skulle få sälja för mer än det utsatta priset. Men någon sådan regel finns väl inte?
Man sätter väl ett pris som man är beredd att sälja klockan för. Om det sedan skulle uppstå ett våldsamt intresse från spekulanter och högre bud inkommer, är det väl ändå helt ok att sälja till högre pris än utsatt?

Nej IOM att det är ett auktionsförfarande. Har du satt ut x kr och någon säger jag köper för den summan så får du INTE sälja till någon som erbjuder högre efter. Eller får och får, du får inte göra det på KS.
 

Lemholt80

Omega
Nej IOM att det är ett auktionsförfarande. Har du satt ut x kr och någon säger jag köper för den summan så får du INTE sälja till någon som erbjuder högre efter. Eller får och får, du får inte göra det på KS.

Om jag ändå kunde formulerat mig bättre. Och det var detta jag ville undvika. Jag ville sälja till rätt pris. Både för mig och köpare. 70 var bara en summa jag satt för att undvika just detta. Vilket jag fråga om det var ok. Med vissa modifikationer så var det ok. Sen var jag kanske lite otydlig men ändra så det blev helt rätt.
 

Lemholt80

Omega
Alltså. Hade någon sagt. jag är intresserad för 2000 kr. Och jag med känt ja. Då hade jag sålt den för det. Allt detta eftersom många visade sig intresserade.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om jag ändå kunde formulerat mig bättre. Och det var detta jag ville undvika. Jag ville sälja till rätt pris. Både för mig och köpare. 70 var bara en summa jag satt för att undvika just detta. Vilket jag fråga om det var ok. Med vissa modifikationer så var det ok. Sen var jag kanske lite otydlig men ändra så det blev helt rätt.
Frågar du kyparen om du får snyta dig vid bordet inne på restaurangen och de säger "ja" så innebär det ändå inte att dina bordsgäster kommer gilla beteendet.
 

egbert

Panerai
Nej IOM att det är ett auktionsförfarande. Har du satt ut x kr och någon säger jag köper för den summan så får du INTE sälja till någon som erbjuder högre efter. Eller får och får, du får inte göra det på KS.
Går detta att utläsa ur Riktlinjer för annonsering? Jag hittar det i alla fall inte.
Men tack för klargörandet, då vet jag - och jag tycker att det är en helt OK regel med acceptpris.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Går detta att utläsa ur Riktlinjer för annonsering? Jag hittar det i alla fall inte.
Men tack för klargörandet, då vet jag - och jag tycker att det är en helt OK regel med acceptpris.

Ja, vi skriver att du måste sätta ett pris och vi påpekar att vi inte accepterar auktionsförfarande. Det tillsammans innebär att det inte är tillåtet.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag må lida av dålig läsförståelse men jag hittar inte det om att auktionsförfarande inte accepteras, i riktlinjerna.

Vi klargör att välgörenhetsauktion accepteras, vi klargör att pris på vara som inte är välgörenhet skall ha ett pris. Blocketfasoner passar inte här. Har faktiskt inte hört att det missbrukats. Sker detta så bör ju köpare påtala det. Har ju varit ett par herrar historiskt som gjort det.. De hudflängdes dock och inte bara här. Satt pris gäller och det bör vara så nära det kan vara ett pris som ingen skall dumpruta på.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
- Bättre kan du; var står detta?

Vi talade om vilken typ av auktion som är tillåten, troligen passar inte den dig då resultatet skall gå till välgörenhet. Du som är gammal på forum borde väl veta hur det gått för de som höjt priset vi försäljning? Åtminstone en svensk blev bannad från internationellt forum. Min fråga är dock samma som jag ställt många gånger för, varför är du här om du så misstycker angående våra regler och forumet? Det är ju trots allt frivilligt att vara här och det vimlar av forum och säljplatser på nätet. Uppriktigt nyfiken.
 
Senast ändrad:

egbert

Panerai
Vi klargör att välgörenhetsauktion accepteras, vi klargör att pris på vara som inte är välgörenhet skall ha ett pris. Blocketfasoner passar inte här. Har faktiskt inte hört att det missbrukats. Sker detta så bör ju köpare påtala det. Har ju varit ett par herrar historiskt som gjort det.. De hudflängdes dock och inte bara här. Satt pris gäller och det bör vara så nära det kan vara ett pris som ingen skall dumpruta på.
Som sagt, jag förstår och har inga problem med detta, tvärtom. Dock är riktlinjerna inte tydliga på denna punkt, det är allt jag vill påpeka.
 

Jens

Greedo
Helt sjukt att en klockjävel med tillhörande annons kan skapa detta tjafs. Det är inte en "en på miljonen"-klocka som ska krängas.
Det finns tydliga regler att rätta sig efter, om det blir gjort så slipper vi allt jävla skitsnack i trådar som denna.


J
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fan, är du från Småland från början @Lemholt80 ?

Sätt rätt pris från början i fortsättningen. Om jag har en klocka som är värd 50k så skriver jag väl inte 70k i en annons.. Skriv 50k direkt.... as simple as that!
 
Senast ändrad:

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Se killar vad vi har kommit fram till. Gemensamt har vi gjort så reglerna blir tydligare. Så. Kan vi låta detta bero nu eller?

Har en vag känsla av att det finns potential till ännu mer ståhej kring ickefrågan att sätta ett enkelt pris på en klocka man vill sälja. ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Då får vi anse att det inte är ändrat, bara tillagt.... Jag har ett ytterliggare förslag. Att den som säljer ett ur, måste via en "säljvärderare" få säljpriset klarerat innan annonsen publiceras. Detta för att sälljpriset ska vara ett marknadspris / rätt pris och inte generera obehag gentemot en del känsliga individer Vad säger du om det?.......

Du tycker inte du krånglar till det? Pris på en klocka är tämligen enkelt att få fram i de flesta fall. Du kollar antingen vad professionella aktörer fått och drar bort 10-20 procent eller så gör du som andra medlemmar, ställer en fråga på forumet. Vilket vad jag sett är ett vanligt förfarande.
 
Senast ändrad:
Topp