Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Omega Speedmaster Professional Racing dial och hög coolfaktor

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Joshua3, 7 juli 2016.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Ingen med bytesförslag?

Omega Speedmaster Pro med Lemania verk

Obs!! Värd mer i delar just nu!!

Tavla: Original Omega racing dial, köpt ny iår
    Visare: Original Omega racing, köpt nya i år
    Boett: Original Omega , köpte den komplett med baklock, glas och tryckknappar, allt det är minst 40 år gammalt (står ST-74 på baklocket), boetten har märken, dings och spår av användning och säkert polerad under åren, har nåt slags angrep mellan bandhorden se bilder. garanterar ingen täthet såklart, glaset ser ut att vara gammalt men helt okej. Hög vintage faktor på boetten och det viktigaste enligt mig är att bezeln är fin
    Baklock: First watch worn on the moon, ST-74
    Verk: Manuellt verk, Lemania 1873 (samma verk som omega använder), signerat Hamilton, köpte en komplett hamilton klocka i bra skick som verket plockades ur, den boetten och visare finns kvar, även tavlan och ingår som kuriosa
    Krona: Ny omega krona
    Tillbehör: Inga, säljs head only. Skickar med Natoband

Köpte klockan del för del och lät urmakaren serva verket och montera ihop alltihop..
    Hade tänkt behålla klockan , men har bundit upp mycket pengar i delarna under lång tid och nu när jag haft den ett tag vill jag testa att sälja den till förmån för nytt liknande projekt, vem vet, vit tavla nästa gång kanske eller nåt sånt?

Retur: om något är fel beskrivet, eller om vi bestämmer nåt

Pris, svårt att prissätta såklart men har ca 19,5k i delar , gillar den skarpt, behåller rätten att dra tillbaka annonsen.

Pris : Sommarpris 14500kr, prutat klart och porto tillkommer

Om bytes? Bytes kanske mot: Vintage i första hand, ge förslag
    Tudor, Omega Speedmaster Pro stepdial 1968-1975, Sinn, Omega 2254.50, Omega Planet Ocean kanske? eller annan klocka + pengar åt mitt håll

vad man skulle kunna göra är ju att köpa en Omega Mark II klocka tex. (kostar kanske runt 10-12k) och sen byta verken emellan klockorna och på så sätt få ett omega signerat verk i den. Jag köpte ett hamilton då jag inte hittade nåt omega verk under processen med att leta delar.

IMG_20160707_072535[1].jpg _MG_0121.jpg _MG_0129.jpg _MG_0133.jpg _MG_0150.jpg _MG_0165.jpg _MG_0192.jpg _MG_0753.jpg _MG_0744.jpg _MG_0754.jpg _MG_0756.jpg _MG_0758.jpg _MG_0762.jpg IMG_0686.jpg

Senast ändrad: 19 juli 2016
    Jonas.76, Klockan, MrDali och 10 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps