• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster proffessional ST145.022-69, 1970.

Gummo

Joker
2-Faktor
Sloppy buys på KS kan vara både bra och dåliga! Köpte en Speedy Pro i våras som vandrat runt både här på KS och hos handlare. En med stepdial och med ett angett serienummer på 3miljoner nånting. WTF tänkte jag och slog till. Såg skönt härjad ut och passade mig.
IMG_8169.JPG


Baklocket satt stenhårt och jag är lat så jag lät en djupare undersökning av klockan vänta, halva KS hade ju dessutom haft klockan så allt lär ju vara ok. Tänkte att det väl var en tidig ST145.022 -71 eftersom det hade "nya" locket och det serienumret.
IMG_7369.JPG

Men när jag väl fick tummen ur under hösten och öppnade den stod det 145.022-74 i locket och serienumret tydde på att det var en pre moon från 1970. What The Fuck, tänkte jag. Fan kollade jag inte när jag köpte!
IMG_8483.JPG
IMG_8487 - version 2.JPG

Men men, det hade gått en jävla massa månader och klockan hade bytt ägare hur många gånger som helst så jag pallade inte bläddra tbks och höra med alla frisyrer som haft den om baklocket. Är man så seg att kolla upp den så får det hamna på det redan digra blåskontot tänkte jag. Och om det var en pre moon istället så är det ju snäppet roligare. Jag började kolla upp klockan och fick den bekräftad av en professionell speedyexpert som pre moon från 1970 och jag satte igång leta efter ett korrekt baklock.

Tack @Donkii för du letade! Men tack som satan @inox för att du hittade! Fick tips om att en snubbe i UK hade ett 69-lock på sin 1974 så vi bytte lock och han fick stålar. Slutet gott, allting gott! Som grädde på moset är jag född 1970 så jag är jämngammal med klockfan :)

IMG_8691.JPG
IMG_8692.JPG
IMG_8694.JPG


Ett "sloppy buy" på KS kan vara både failure och great success men ett litet tips är ju att kolla upp klockan man köper ordentligt och stämma av med folk som kan modellen innan man slår till-

Vad blir Neil A baklänges? Landade man verkligen på månen? Fundera på det medan ni tittar på dessa:




 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Äsch det blir nån tjock düsk som får glädjas åt den :D Jag skrev inte på här för att behöva ha specialförsäkringar för dyrklockor! Vill ju våga använda skiten. Annar slutar man som nåt pervo som plastar i dem och låser in:D
Fast din håjjer var ju välanvänd så det var ju bara att fortsätta rocka den ;)
 

B62

Panerai
Sloppy buys på KS kan vara både bra och dåliga! Köpte en Speedy Pro i våras som vandrat runt både här på KS och hos handlare. En med stepdial och med ett angett serienummer på 3miljoner nånting. WTF tänkte jag och slog till. Såg skönt härjad ut och passade mig.
IMG_8169.JPG


Baklocket satt stenhårt och jag är lat så jag lät en djupare undersökning av klockan vänta, halva KS hade ju dessutom haft klockan så allt lär ju vara ok. Tänkte att det väl var en tidig ST145.022 -71 eftersom det hade "nya" locket och det serienumret.
IMG_7369.JPG

Men när jag väl fick tummen ur under hösten och öppnade den stod det 145.022-74 i locket och serienumret tydde på att det var en pre moon från 1970. What The Fuck, tänkte jag. Fan kollade jag inte när jag köpte!
IMG_8483.JPG
IMG_8487 - version 2.JPG

Men men, det hade gått en jävla massa månader och klockan hade bytt ägare hur många gånger som helst så jag pallade inte bläddra tbks och höra med alla frisyrer som haft den om baklocket. Är man så seg att kolla upp den så får det hamna på det redan digra blåskontot tänkte jag. Och om det var en pre moon istället så är det ju snäppet roligare. Jag började kolla upp klockan och fick den bekräftad av en professionell speedyexpert som pre moon från 1970 och jag satte igång leta efter ett korrekt baklock.

Tack @Donkii för du letade! Men tack som satan @inox för att du hittade! Fick tips om att en snubbe i UK hade ett 69-lock på sin 1974 så vi bytte lock och han fick stålar. Slutet gott, allting gott! Som grädde på moset är jag född 1970 så jag är jämngammal med klockfan :)

IMG_8691.JPG
IMG_8692.JPG
IMG_8694.JPG


Ett "sloppy buy" på KS kan vara både failure och great success men ett litet tips är ju att kolla upp klockan man köper ordentligt och stämma av med folk som kan modellen innan man slår till-

Vad blir Neil A baklänges? Landade man verkligen på månen? Fundera på det medan ni tittar på dessa:




Härlig story!...Den är grym :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Riktigt bra @Gummo !
Spretigt blood trail genom KS med happy ending:)
Håll hårt i den nu!
Neil A baklänges? Vilket mindfuck..
Hårt tills du vill köpa ;)
Älskar feelgood stories!:) Grattis till ett oväntat bra köp!!!;)
Danke!
Riktigt bra köp!
Grattis:)
Tackartackar!
Bra att du fick den komplett och grattis till pre moon!
Thanks!!!
Snyggt Gummo! Kul att det finns nån som fortfarande tragglar på med vintage här ;)
Du bara försöker lägga av...
Jäkligt kul! Grattis!
Tack som fan!
Instämmer!
Ja, man får vara glad för det lilla här i livet...
Snyggt fixat! Visst var det några på månen, men den stora frågan är väl vad Neil A baklänges och de andra fick med sig hem, och vad det har att göra med dig och ditt födelseår...
Tack du! Mycket cover up när man börjar forska. Vissa tror att Omega var med och byggde månen i trolldeg.
Härligt.

Jag blir avis - och jag gillar ju inte ens Speedy på riktigt. Tror jag.

Har ju dessutom alltid varit ett Buzz A fan.

Härlig! Speedy och Autavia är en bra kronografcombo.
Thanks!
Härlig story!...Den är grym :)
:)
 

rogart-63

Patek
Härlig story:) Då måste det betyda att du blev till när han stod på månen och föddes 70?
Kanon att det löste sig så bra. Alla nöjda:)
DN90 bezeln kom väl där med 305........ serienummer oxå. Så det stämmer ju oxå?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Härlig story:) Då måste det betyda att du blev till när han stod på månen och föddes 70?
Kanon att det löste sig så bra. Alla nöjda:)
DN90 bezeln kom väl där med 305........ serienummer oxå. Så det stämmer ju oxå?
Jo DN90 ska väl va rätt på 358XXXX. Precis, om man räknar bakåt från mitten av mars 1970 så borde jag blivit till sommaren 1969:D
Som i alla fina sagor. Slutet gott allting....
Härlig story:)
Thanks boys!!!
 
Topp