Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega Speedmaster Reduced i Uppsala?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fillesmurfen, 26 juli 2015.

1. Fillesmurfen
    Trådstartare

Fillesmurfen Torpare

Hej, är helt ny här på KS och väldigt inne på att köpa en Speedmaster Reduced, alternativt en Professional. Mitt dilemma är dock att jag aldrig har haft tillfälle att kolla på hur Reduced versionen ser ut i verkligheten. Så därför testar jag min lycka här genom att efterlysa en vänlig medlem i Uppsala som sitter på en Reduced och möjligtvis har lust att visa upp denna modell för mig inför mitt framtida köp. Skulle vara guld värt att få se hur denna sitter på min handled i 5 sekunder.
    35105000.gif

Tack på förhand, Philip.

2. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Hur resonerar du kring reduced kontra professional? Vad är det som talar för en reduced? (förutom priset)

edit: vill inte klanka ner på reduced, tycker bara det är intressant att höra hur du tänkt kring modellerna. Gick själv i samma tankar för några år sedan.

3. nissehult

nissehult Friends of KS

Reduced är väl dyrare att äga (service)?

4. Fillesmurfen
    Trådstartare

Fillesmurfen Torpare

Helt ärligt så är jag inte så jätte insatt, men känner att det skulle vara ganska behagligt med en automatisk, förutom servicekostnaden då isåfall. Vad jag har förstått så är den markant dyrare i service än vad professional är, någon som har en aning om vad en service kostar för en reduced? Annars så har jag ganska smala handleder, så intalar väl mig själv lite att 39mm blir lagom för min handled, det är väl lite det som gör mig nyfiken på att kolla på hur den ser ut. Sedan är priset självklart en faktor också i detta.

5. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Resonerade ungefär som du när jag skulle köpa Speedmaster. Valet föll till slut på en pro och jag har inte ångrat mig. Vad gäller servicekostnaden för en reduced så verkar det vara lite av en vandringssägen. Jag än så länge inte läst/pratat med någon som faktiskt servat och kunnat berätta vad det kostar.

Du är hur som helst rätt ute i att vilja prova på armen innan köp.
    Lycka till!

Scaramanga gillar detta.
  6. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Vet att @aljung har ägt båda och kan säkert ge lite värdefull input.

7. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Har en sån och kommer tillbaka till stan om någon vecka. har för mig att det fanns iaf någon till på den senaste uppsala GTGn jag var på om det kliar i fingrarna och måste vara nu som i nu. minns dock inte vem..

Angående service är urverket lättservat enligt min urmakare men chrono modulen kan vara lite stökig att jobba med, men den ska tydligen inte vara allt för dyr att bara byta ut om det någon gång skulle behövas.

8. Fillesmurfen
    Trådstartare

Fillesmurfen Torpare

Det skulle vara superschysst ifall du skulle ha tid att visa den lite snabbt när du väl är tillbaka i stan. Nejdå så brådis har jag inte, men om någon annan erbjuder sig redan idag så tackar och bockar jag! Tack!

Mårtenssons ur Brookfield