• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster vs Rolex Yachtmaster

Whale

Cartier
2-Faktor
Hejsan!
Har ni ngt gott tips på VARFÖR jag bör välja en speedy framför Rollen?
 
Speedyn är en ikonisk äventyrsklocka med kanske klockvärldens bästa historia.

En yachtmaster är en historielös armbandshyllning till aktieonani, pappas pengar och feta femtioåringar med knäproblem samt en fetisch för 19-åriga ryska prostituerade.

Jag vet vad jag skulle vilja ha på armen.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Speedyn är en ikonisk äventyrsklocka med kanske klockvärldens bästa historia.

En yachtmaster är en historielös armbandshyllning till aktieonani, pappas pengar och feta femtioåringar med knäproblem samt en fetisch för 19-åriga ryska prostituerade.

Jag vet vad jag skulle vilja ha på armen.


Ja, jag skulle då inte ut och äventyra med en speedy iaf. :) Så du har rätt där, Lätt val!!

Ym
 

chimaira

Cartier
YM, lätt!
IMG_6463.JPG
 

Klockby

Breitling
Jag hade valt Speedyn och gjort något roligt för pengarna som blev över. Den är inte så mycket snyggare så att det är värt dom extra pengarna. Men en Rolle är en Rolle ;)
 

JohnDoe

Rolex
Speedyn är en ikonisk äventyrsklocka med kanske klockvärldens bästa historia.

En yachtmaster är en historielös armbandshyllning till aktieonani, pappas pengar och feta femtioåringar med knäproblem samt en fetisch för 19-åriga ryska prostituerade.

Jag vet vad jag skulle vilja ha på armen.
Intressant inblick i ditt liv, antar att du har minst ett dussin YM.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Visst har Speedyn en GRYM Historia, och visst är speedyn en mycket roligare klocka i sig än vad YM är!

Men...frågan jag ställer mig, vad vill du att din klocka klarar av?!

Är du en kontorsråtta eller liknande, eller en mycket inaktiv människa så är månklockan, klockan för dig, är du lite mer aktiv människa så bör du absolut välja Yacht Mastern då den är robustare för dom mesta aktiviteter, personligen vill jag ha en klocka som klarar av dusch och vatten då jag inte gillar att ta av mig klockan, Speedyn är ett bra komplement om du har allt det andra .

Din jämförelse är lite samma sak som om du hade frågat om du skulle köpa äpplen eller päron, Volvo eller Golf GTi, klyschigt jag vet!

Äger båda, och just för tillfället skulle jag inte villa vara utan någon av dom, men om jag skulle köpa en av dessa som första klocka så skulle jag tagit YM.
IMG_0257.JPG
 
Senast ändrad:

Ruben

Rolex
Speedyn är en ikonisk äventyrsklocka med kanske klockvärldens bästa historia.

En yachtmaster är en historielös armbandshyllning till aktieonani, pappas pengar och feta femtioåringar med knäproblem samt en fetisch för 19-åriga ryska prostituerade.

Jag vet vad jag skulle vilja ha på armen.
Detta borde vara tillräckligt med motivation till att köpa YM :cigar::cool:
IMG_0570.JPG

Vansinnigt snygg! Vad heter referensen?
116622
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Tja..
som många säger.
Två väldigt olika klockor.

Speedyn är ju avsevärt mycke billigare.
Kul historia och galet mångsidig.

YM har jag inte prövat själv så jag kan egentligen inte uttala mig.

Om du bara ska ha en klocka få är YM ett mer praktiskt val på pappret.
Vattentät, klassisk design, ingen SUB (vilket är positivt) och allmänt robust. Intressanta möjligheter till färg också.

En dykare är alltid bra att ha.

Om du redan har en dykare så skulle jag helt klart välja speedyn att komplettera med.
Många här älskar verkligen sina speedys OCH du får vara med i KS mysigaste tråd..
 
Topp