• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster

Frodda

Omega
Efter läst alla inlägg i denna tråden växte ju ha begäret..Min kunskap är dock inte så hög så jag slänger ut par frågor..
Tittat på en speedmaster från 2000 på Chrono24
Vad borde jag ha extra öga på ? Vilket ref nr har en speedmaster från 2000?
Gillar skarpt läderband framför länk, vart handlar ni era?Bulang & son? Höftkostnad på ett läderband?
Hur bred är klockan, 42mm? Hur bred är banden?
Servicekostnad? 3-5kkr ? Kommer dock nyservad.
Vad är glaset gjort av plexi?Hexalite?
Vad är en rimlig kostnad för en klockan från 2000 ?

Läst alla inlägg men efter tag blir man lite små snurrig på ref nummer Pre, pro mm.
Upplys en okunnig är ni snälla?
 

Frodda

Omega
Jag gillar min speedmaster (safir på båda sidor) bäst på läder:
image.jpeg
Sjukt snygg med läder! Vart har du hittat de.. :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hesalite = plexi = originalet
I Sverige tror jag du får vara glad om du hittar någon som servar för under 5000:-
Ref är väl 3750.5000 som är originalet 2000( dock tror jag det är med länk)
Bandbredden är väl normalt 20 mm vid klockan och 18mm vid spännet.
 

Frodda

Omega
Hesalite = plexi = originalet
I Sverige tror jag du får vara glad om du hittar någon som servar för under 5000:-
Ref är väl 3750.5000 som är originalet 2000( dock tror jag det är med länk)
Bandbredden är väl normalt 20 mm vid klockan och 18mm vid spännet.

Nemen man lär sig något varje dag.
Klockan jag spanat in är med länk, så det kan väl vara original då.
Där emot gillar jag lädret väldigt mycket mer..
Tack för ditt svar!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är billigare att köpa med länk och komplettera med läder än tvärtom! Mitt tips är att köpa ett separat omegaspänne och sedan är det bara att samla på dig olika läderband. Tycker Speedyn är snygg på ett oliv- eller khakifärgat NATO också
 

Icaras

Rolex
Hesalite = plexi = originalet
I Sverige tror jag du får vara glad om du hittar någon som servar för under 5000:-
Ref är väl 3750.5000 som är originalet 2000( dock tror jag det är med länk)
Bandbredden är väl normalt 20 mm vid klockan och 18mm vid spännet.
3570.50 ;)

@Frodda det är mer lönsamt att köpa en med länk och sedan köpa band än tvärt om. Det säljs/har sålts få ex med läder istället för länk så jag tror du i de flesta fall kommer hitta klockor där någon sålt länken löst och sedan försöker sälja resten med klockan head-only eller med band från annat fabrikat.
 

Frodda

Omega
Den modellen med ref nr 3570.50 som jag tittat på, har fått till mig att den är 39mm bred? Fel?

3570.50 ;)

@Frodda det är mer lönsamt att köpa en med länk och sedan köpa band än tvärt om. Det säljs/har sålts få ex med läder istället för länk så jag tror du i de flesta fall kommer hitta klockor där någon sålt länken löst och sedan försöker sälja resten med klockan head-only eller med band från annat fabrikat.

Jo det tänkte jag med så den jag har span på är med länk faktiskt.
Dock är mitt personliga tyckande att det ser ruggit fint ut med läder.
 

Icaras

Rolex
Den modellen med ref nr 3570.50 som jag tittat på, har fått till mig att den är 39mm bred? Fel?



Jo det tänkte jag med så den jag har span på är med länk faktiskt.
Dock är mitt personliga tyckande att det ser ruggit fint ut med läder.
Nej 42mm, de som är 39mm är om jag minns korrekt 2915, 2998 och 105.002 (105.003 är 40mm?).
I princip alla som köper nyare speedys köper med länk för att sedan komplettera med läder.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vill man ha den gamla boetten till ett överkomligt pris så finns ju reissuen first omega in space ( Sök på FOIS)
 
Topp