• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega speedy pro stannat

Hej har nyss köpt min första riktiga klocka, en omega speedmaster professional ref 311.30.42.30.01.005.
Första veckan var det inga som helst problem med den, släpade efter ca 2-3 sekunder dygn.
Men igår när jag kom hem så hade den tappat nästan 4 timmar "WTF". Drog upp klockan och ställde in tiden och den höll tiden bra under kvällen. Tills jag kom hem idag, då den hade stannat helt. Samt när jag drog upp den så kunde jag endast skruva kronan ca 10 varv.
Jag har dragit upp klockan 1ggr per dygn och den har inte blivit utsatt för några kraftiga stötar.
Någon som vart med om något liknande problem?

Mvh
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Trevlig klocka! Inga bilder ;)
Ta den till AD och be dem kika på den. Jag har varit om samma grej på just en speedy. Var ingen stor sak för urmakaren att fixa. Går dessutom på garanti om du har det. köpt den ny eller?
 
Köpte klockan begagnad men den är uttagen dec-14 så är fortfarande under garanti.
Får ta att besöka AD imorgon.
Klockan förövrigt är helt underbar.
 
Här kommer en bild
20150211_192435.jpg
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Sådär, nu är klockan inlämnad till AD. Jag kunde räkna med minst 5 veckors väntetid sa dom.
Inte så jätte roligt, men vad har man för val. Får väl leta efter någon trevlig ersättnings klocka/beater nu under tiden. Varför ska man nöja sig med en klocka när man kan ha flera!:)
20150212_135335.jpg


Är du en OWG! :D
Nej, klocknördar har oftast flera klockor ifall något oförutsett (som det här) händer, surt och hoppas det löser sig snabbare än 5 veckor.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Vill inte skrämma dig, men när jag lämnade in min Speedy sa de 5-6 veckor - tog strax över 6 månader. Som tur är har man ju några till.
 
Vill inte skrämma dig, men när jag lämnade in min Speedy sa de 5-6 veckor - tog strax över 6 månader. Som tur är har man ju några till.
Det är väl det sista man vill höra när man precis lämnat sin klocka på verkstad.:depressed:
Vad var det något specifikt med din Speedy som gjorde att det tog så lång tid eller hade dom bara väldigt mycket att göra på verkstaden?
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Gammalt urverk bl.a, det är från -69. Tycker dock att de borde insett det när jag bad om hjälp hos urmakaren... Det hjälpte inte direkt att klockan åkte fram o tillbaks till ostätarna. Då klockan är ett hopplock av delar (vilket jag även var tydlig med, det framgår ganska tydligt när man ser den) så ville de till slut inte laga den. Det blev istället en firma i Linköping som gjorde jobbet. Sen när jag fick tillbaks den var jag ändå tvungen att lämna in den igen för garantiärende då den inte var riktigt klar... så mitt förtroende för urmakare (iallafall den) är väl sådär just nu. Får hoppas på bättre tur nästa gång.

Så här såg den ut när den kom tillbaks, nollställer inte riktigt:

273346E4-C4BC-4D79-83A9-890B410818FD_zpspsdyg2ws.jpg


Men nu är den tiptop!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Gammalt urverk bl.a, det är från -69. Tycker dock att de borde insett det när jag bad om hjälp hos urmakaren... Det hjälpte inte direkt att klockan åkte fram o tillbaks till ostätarna. Då klockan är ett hopplock av delar (vilket jag även var tydlig med, det framgår ganska tydligt när man ser den) så ville de till slut inte laga den. Det blev istället en firma i Linköping som gjorde jobbet. Sen när jag fick tillbaks den var jag ändå tvungen att lämna in den igen för garantiärende då den inte var riktigt klar... så mitt förtroende för urmakare (iallafall den) är väl sådär just nu. Får hoppas på bättre tur nästa gång.
Var det måhända en före detta AD i Linköping som gjorde jobbet?

Snygg klocka.
 
Topp