Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Omega stoppur

Diskussion i 'Vintage' startad av Tuija, 12 november 2015.

1. Tuija
    Trådstartare

Tuija Torpare

Behöver även hjälp med denna stoppur som är från 70-talet.
    Det enda med denna är att den går inte till noll när man trycker på knappen
    Hjälp mig även med denna. Säg till om jag behöver öppna baksida också 2015-10-15 11.07.08.jpg
    Denna borde inte vara fejk för svärfar köpte inget sådant på 70-talet (rik tandläkare :-9 ) och köpt garanterat från en klockaffär eller Nk

Gummo och eriksson850 gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Den tycker jag ser helt legit ut. Verkar även vara i ett fint kosmetiskt skick. :)
    @tdn-dk kan säkert berätta lite mer och åldersbestämma den.

3. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
  4. Tuija
    Trådstartare

Tuija Torpare

Men den du säger Tomas har inte den där "noll" knappen till höger om själva startknappen.
    jag har även hittat Omega med knappar på båda sidorna

5. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    Kan inte finda din model i Omega bogen med knappen til höger, men der var mange olika modeller. Din er som denna bara med reset knap.

Icaras och eriksson850 gillar detta.
  6. Tuija
    Trådstartare

Tuija Torpare

precis.
    Går det att laga den så den nollar sig bättre?
    Om jag ska sälja den vad tycker du att jag ska ha för utgångspris. har absolut ingen aning om värdet så snälla ge mig ett tips

7. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    Omega stoppur koster mellem 400-1.000 kr. i fungerande skick på Tradera, så det kan inte betala sig at reparere. Säjl den som defekt.