• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Super-LumiNova

Feneis

Breitling
Har en ny Omega Seamster Planet Ocean kaliber 8500.
I mörker "lyser" alla visare och timmarkeringar inklusive märket på bezeln i ljusblått. På Omegas egen hemsida visar de fina bilder där minutvisaren samt märket på bezeln lyser grönt för att lättare kunna särskiljas från resterande markeringar och visare som lyser blått. När infördes detta? Någon som vet?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en ny Omega Seamster Planet Ocean kaliber 8500.
I mörker "lyser" alla visare och timmarkeringar inklusive märket på bezeln i ljusblått. På Omegas egen hemsida visar de fina bilder där minutvisaren samt märket på bezeln lyser grönt för att lättare kunna särskiljas från resterande markeringar och visare som lyser blått. När infördes detta? Någon som vet?

Jag vet att det är så på min Chrono 9300 i alla fall. Är du säker på att bilden du refererar till inte är på en PO Chrono?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Näe faan! Kollade lite bilder nu.. Du har rätt! Kan det vara så att detta inte fanns på de första 8500 klockorna? Släng upp några bilder på din.
 

Apansson

Torpare
Tror min gamla hade olika lysmassa? Apansson ?

Stämmer bra. Minutvisaren och lumepärlan på bezeln är gröna, resten är blått. Risig bild men det syns hyfsat.
image.jpg
 
Topp