• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega SYNCHRO BEAT, tydligen rätt eftertraktade

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Snubblade över denna och lade till den i listan. Reagerade på att det var kul att fler än Rolex med sin true beat satsade på långsamt tickande sekundvisare. Iom att jag redan lagt upp en avslutad auktion idag tänkte jag inte dela med mig av denna, men när jag såg slutpriset kände jag att jag var tvungen. $7100. Tufft verk ock kul komplikation, kolla även in regulatorn? porr för Omegafolk.

LC77.JPG

http://www.ebay.co.uk/itm/390767884833?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Okej de där var lite oväntat! Till synes inget speciellt men som du säger, insidan va läcker! Och de är ju den som räknas?... :)

Känns ju dock lite som att gillar man en "kvarts tickande" sekundvisare går de att få billigare, men vad gör man inte få att vara lite mer unik? :p

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 

Hardy

Thug
Helt fantastisk modell. Och detta exemplar var ovanligt fint
Lite oväntat pris. men ca 5000 usd får man nog punga för ett bra ex

Tack för delning :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trodde de släpptes när tickande sekundvisare var häftigt, alltså tidigt 70-tal, men det verkar som om de flesta såldes på 50/60-talet..?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hur fungerar det mekaniken i dessa? Är det enbart visaren som tickar fram, eller går balansen med osymetrisk gång? Vad gör dem så dyra, avancerad mekanik eller litet utbud?
 
Topp